Celem niniejszej pracy jest geneza sztuki ulicznej – graffiti oraz muralizmu, jak i charaktery-styka murali w Warszawie.
Tematem pierwszego rozdziału są początki graffiti, przypadające na 1960 rok, gdzie w Filadelfii ...
Praca licencjacka „Granice pomiędzy sztuką a konsumeryzmem w XX wieku” opowiada o zmianach w sztuce XX
wieku, spowodowanych poprzez rozwój technologiczny i industrializację, i ukazuje zależności między
konsumpcjonizmem ...
Praca podejmuje problematykę dotyczącą miejsca gier komputerowych w świecie sztuki,
gdzie są one analizowane pod kątem artystycznym wybranych definicji. Ponadto praca bazuje
na definicji Władysława Tatarkiewicza, a jako ...
Niniejsza praca skupia się na dyskusji dotyczącej uznania gier komputerowych jako formy sztuki, toczącej się między środowiskiem artystycznym, a konsumentami i twórcami gier. Tekst ma za zadanie przybliżyć argumenty obu ...
Analizując życie Henryka
Tomaszewskiego, jego historię zawodową i życie
osobiste, można zauważyć jak wiele doświadczeń,
momentami przypadkowych, złożyło się na sukces artysty.
Poznanie Eryka Lipińskiego, już na ...
Celem pracy licencjackiej pt. "Historia gier komputerowych" było przeanalizowanie historii oraz rodzajów gier komputerowych. Odpowiedziano na pytania: czym jest gra komputerowa, jakie postępy w dziedzinie komputerów wpłynęły ...
Dlaczego ludzie interesują się horrorem? Co tak bardzo przyciąga nas do tematów
tabu lub takich, które można by uznać za obrzydliwe? Na te i inne pytania
odpowiedziano w poniższej pracy, opisując poszczególne potwory ...
Niniejsza praca dyplomowa poświęcona jest identyfikacji wizualnej marki z branży
beauty
na przykładzie firmy, która oferuje usługi kosmetyczne, w szczególności wykonanie
makijażu.
W swojej pracy skupiam się na ...
Poniższa praca Okładki płyt muzycznych. Twórczość Storma Thorgersona (1944-2013) miała na celu przedstawienie znaczenia okładek płyt muzycznych we współczesnej kulturze oraz analizę wybranych dzieł artysty Storma Thorgersona. ...
Praca dyplomowa pt. Inspiracje prehistorią w sztukach wizualnych ma na celu zebranie
informacji na temat obecności prehistorycznych motywów i inspiracji w sztuce wizualnej od
XIX do XXI wieku, oraz ukazanie roli, jaką ...
Wynalezienie komputera niewątpliwie miało niezmierny wpływ na życie przeciętnego
człowieka. W dzisiejszych czasach za pomocą tych urządzeń, szczególnie w formie mobilnej,
setki ludzi wykonuje pracę, codzienne czynności ...
Praca ta jest próbą odpowiedzi na pytanie w jaki sposób ludzie postrzegają proces starzenia się rzeczy. Chodzi jednak nie tylko o ich fizyczne zużycie, a postrzeganie przedmiotów przez ich użytkowników. Wpływają na to różne ...
W ramach swojej pracy przedstawiam temat jak z biegiem lat zmieniało się postrzeganie
kobiety na stanowisku reżyserskim - od kina niemego po dzień dzisiejszy. Odpowiadam
również na pytanie dlaczego kino kobiet można dziś ...
Pierwsze dwa rozdziały opisują kolor jako zjawisko fizyczne oparte na oddziaływaniu strumienia światła. Następnie poruszany jest temat parametrów, którymi opisujemy kolor – barwy, jasności i nasycenia. Rozdział piąty jest ...
Kreatywność nie jest umiejętnością nabytą, rodzimy się z nią. Od nas zależy czy wykorzystamy jej potencjał oraz w jakim stopniu. Na jej rozwój wpływa wiele czynników, m.in. środowisko, otaczający nas ludzie czy przyswajane ...
Games сan be seen as tools that not only help us but also enable us to investigate the world around us. They teach us how to use our abstract and analytic intelligence. Whatsmore, games that we have today have changed a ...
Celem danej pracy pisemnej jest badanie współczesnej mody poprzez krótką wycieczkę po historii ubioru, próba zdefiniowania terminu moda jako zjawiska społecznego i jego wpływu na nasze życie. Pisząc część teoretyczną autorka ...
Proste znaki zawsze były i będą
przeciwwagą dla skomplikowanego świata, który nas
otacza. Współczesna grafika narodziła się, kiedy
projektanci graficzni zaczęli tworzyć przejrzyste
systemy i koncepcje, zamiast pokazywać ...
Pomysł na projekt mojej części praktycznej powstał dzięki mojemu zainteresowaniu
modelowaniem 3D. Od samego dzieciństwa różne gry oraz filmy rozwijały moje myślenie
kreatywne. Ciągłe wymyślałem historie, światy i postacie, ...
Podsumowując moją pracę, należy
zauważyć, że podróżowanie przez wieki było silnym
bodźcem inspirującym twórczość artystyczną i nierzadko
impulsem do zupełnie nowych sposobów wyrazu i do
przedefiniowania swojego stylu ...