Repozytorium PJATK

Tworzenie i ewaluacja konceptów innowacyjnych usług z wykorzystaniem technik grup kreatywnego myślenia oraz zogniskowanych wywiadów grupowych

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Andrzejewski, Jerzy
dc.date.accessioned 2013-06-02T19:03:13Z
dc.date.available 2013-06-02T19:03:13Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Proceedings of the Conference: Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce, Warszawa 2008 pl_PL
dc.identifier.isbn 978-83-89244-72-1
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/94
dc.description Conference proceedings pl_PL
dc.description.abstract Stworzenie dobrego konceptu naprawdę innowacyjnej usługi nie jest proste, w szczególności w przypadku usług zaawansowanych technologicznie, gdy w grę wchodzi wykorzystanie technologii jeszcze nie stosowanych lub dopiero pojawiających się na rynku. Dlatego najlepszym rozwiązaniem, jak wskazują doświadczenia coraz większej liczby firm z branż stosujących zaawansowane technologie w swoich produktach, jest powierzanie tego trudnego zadania interdyscyplinarnym zespołom, w skład których wchodzą inżynierowie, specjaliści z zakresu „user experience”, „usability”, marketingu, komunikacji, socjologii, ekonomiki, itp. Zintegrowanie takiej grupy ludzi w jeden zespół oznacza zderzenie ze sobą różnych stylów myślenia, percepcji świata, co może bardzo łatwo zamienić się w coś, co Beyer i Holtzblatt (1998) nazywają targiem końskim, tj. wzajemnym przekonywaniu się do swoich racji na zasadzie jak ty mi ustąpisz w jednym, to ja ci ustąpię w czym innym. Produkty zaprojektowane przez takie zespoły są najczęściej zbiorem najrozmaitszych funkcjonalności bez żadnego motywu przewodniego. Dlatego w powodzeniu kreacji wartościowych konceptów usług kluczową rolę odgrywa organizacja pracy zespołów interdyscyplinarnych, ukierunkowanie ich pracy na twórcze, kreatywne myślenie a nie walkę o przeforsowanie swojej perspektywy przez dominujące osobowości. Nie jest to łatwe ale nie niemożliwe. Wbrew pozorom kreatywne myślenie nie jest cechą wrodzoną, którą jedni posiadają a inni nie, tylko umiejętnością, którą można się nauczyć. Istnieje mnóstwo technik kreatywnego myślenia, a jedną z nich jest powszechnie znana burza mózgów. Poprzez odpowiedni trening w zakresie technik grupowego myślenia kreatywnego można ukierunkować pracę interdyscyplinarnych zespołów na tworzenie nowatorskich i możliwych do wdrożenia konceptów usług, które następnie można przetestować z udziałem użytkowników z grupy docelowej z wykorzystaniem technik zogniskowanych wywiadów grupowych w celu podjęcia decyzji o ewentualnym przejściu z poziomu konceptu do etapu wdrożenia. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.publisher Wydawnictwo PJWSTK pl_PL
dc.relation.ispartofseries Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce;
dc.subject użyteczność pl_PL
dc.subject user experience pl_PL
dc.subject innowacje pl_PL
dc.subject Research Subject Categories::TECHNOLOGY pl_PL
dc.title Tworzenie i ewaluacja konceptów innowacyjnych usług z wykorzystaniem technik grup kreatywnego myślenia oraz zogniskowanych wywiadów grupowych pl_PL
dc.type Article pl_PL


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Advanced Search

Browse

My Account