Abstract:
Grafika 3D to dziedzina grafiki komputerowej, poświęcona metodom tworzenia obrazów
lub filmów wideo poprzez modelowanie trójwymiarowych obiektów w przestrzeni
trójwymiarowej. Wszystkie trójwymiarowe obiekty opisane są układem trzech linii: x, y, z.
Grafika trójwymiarowa (3D) obecnie służy do tworzenia obrazów i wideo w różnych
dziedzinach, takich jak nauka, automatyzacja prac projektowych i wizualizacji
architektonicznych, w nowoczesnych systemach obrazowania medycznego. Ponadto, jest ona
powszechnie stosowana w wielu nowoczesnych grach komputerowych oraz staje się
integralną częścią filmu, telewizji i produktów drukowanych.
W tym badaniu zamierzam przestudiować grafikę 3D w grach komputerowych. Wyjaśnię
ewolucję grafiki trójwymiarowej jak rozwijała się z upływem czasu dzięki nowym
technologiom. Chcę również pokazać i opisać techniki tworzenia grafiki 3D, jak zmieniały
się i rozwijały się na przestrzeni lat. Moim zadaniem jest udowodnić, że w tworzeniu grafiki
3D nastąpił szereg zmian i te zmiany ułatwiły tworzenie grafiki 3D. Opiszę kilka metod,
które mają zarówno pozytywne, jak i negatywne strony; i jak różnią się one od siebie i o
drodze ich rozwoju do tej pory. Ponadto, badam wartości w grach komputerowych i to, co
gracze cenią sobie w grach 3D.