Abstract:
Niniejsza praca jest analizą zasadności wdrażania systemu CRM w małych i mikro firmach. We wstępie opisuję profil firmy, którą jest mała działalność gospodarcza zajmująca się sprzedażą artykułów spożywczych takich jak warzywa i owoce do klientów indywidualnych i hurtowych.
Następnie wyjaśniam do czego służą systemy CRM i eCRM, oraz przedstawiam ich wybrane rodzaje. W kolejnym kroku na podstawie dostępnych tekstów źródłowych analizuje kryteria wyboru systemu, czynniki sukcesu wdrożenia, podstawowe błędy popełniane podczas wdrażania systemów CRM oraz statystyki dotyczące stopnia informatyzacji sektora MŚP na podstawie badań Eurostat i GUS.
Kolejnym kluczowym krokiem była szczegółowa analiza potrzeb firmy, wybór dostawcy oprogramowania oraz sam przebieg wdrażania gotowego systemu. Był to najważniejszy element pracy gdyż to od niego będzie zależało powodzenie całego przedsięwzięcia. System jaki wybrałem i wdrożyłem do firmy to JellyCRM. Jak pokazała analiza którą dokonałem w kolejnym punkcie, była to bardzo dobra decyzja która nie tylko zautomatyzowała niektóre procesy biznesowe, ale znacznie przyspieszyła monotonne zadania i pomogła synchronizować, a przez co znacznie poprawić pracę całego zespołu.
W następnych krokach skupiłem się na wypisaniu wniosków jakie wysnułem na podstawie analizy po wdrożeniu systemu i porównałem je z wnioskami do jakich doszli autorzy prac naukowych o jakich wspomniałem już w poprzednich rozdziałach. Były one bardzo zbliżone do moich i jednoznacznie stwierdzają że odpowiednio dobrany system CRM może być świetnym wsparciem dla mikro, małych i średnich firm.