Abstract:
Celem niniejszej pracy jest opisanie procesu realizacji materiału muzycznego przy
pomocy studia nagraniowego i programu Logic Pro X. Praca składa się z części teoretycznej i
części praktycznej. W części teoretycznej opisane są fizyczne właściwości dźwięku,
właściwości jego percepcji, metody jego generowania, konwersja jego formy z analogowej na
cyfrową. Opisano także budowę studia nagraniowego. Zdefiniowano cyfrowe stacje robocze i
przedstawiono ich historię. W części praktycznej opisano proces korzystania z Logic Pro X,
przy pomocy którego zostały urzeczywistnione koncepty przedstawione w części teoretycznej.
Przedstawiono proces nagrywania dźwięku o źródle akustycznym, korzystania z syntezatorów
i innych instrumentów wbudowanych w Logic Pro X, komponowania uzyskanych ścieżek w
utwór. Kolejny człon części praktycznej stanowią procesy miksowania i masterowania
przygotowanego utworu. Na zakończenie zbadano mastering pod kątem platform
streamingowych i przygotowano kilka wariantów masteringu automatycznego, które zostały
poddane ocenie w trakcie ankiety.
Poprzez opisanie poszczególnych kroków składających się na szerszy proces realizacji
utworu, Czytelnik uzyska pogląd na możliwości oferowane przez nowoczesne oprogramowanie
DAW i inne wspólnie wykorzystywane techniki. Przedstawiony przykład realizacji przez
Autora materiału muzycznego umożliwi ugruntowanie opisanych wcześniej technik w
praktyce.