dc.description.abstract |
Aplikacja mobilna musi sprostać wielu wymaganiom, aby konkurować ze wszystkimi
nowymi aplikacjami powstającymi każdego dnia. Dobra wydajność, przyjazny interfejs
użytkownika oraz łatwość tworzenia to podstawowe wymagania przy tworzeniu aplikacji
mobilnych. Istnieje wiele sposób tworzenia takich aplikacji, a jednym z wyborów jest
aplikacja natywna tworzona na konkretny system operacyjny, o której mówi się, że ma
najlepszą wydajność. Innym wyborem są aplikacje wieloplatformowe, które wymagają jednej
bazy kodu dla wielu platform i dlatego są łatwiejsze w rozwijaniu i utrzymaniu. Flutter to
narzędzie o otwartym kodzie źródłowym stworzone przez Google, które może tworzyć
aplikacje wieloplatformowe z jedną bazą kodu, zachowując przy tym wszelkie aspekty
wyglądu natywnego.
Niniejsza praca dyplomowa bada, jak Flutter wypada w porównaniu z aplikacjami
natywnymi, które są obecnie postrzegane jako lepsze pod względem zachowania oraz
wydajności urządzeń mobilnych. Przeprowadzono eksperyment, aby zweryfikować jak
Flutter, jako narzędzie wieloplatformowe wypada pod względem wydajności oraz łatwości
tworzenia na tle aplikacji natywnej na system Android. Popełniono studium literatury, aby
poprzeć wyniki eksperymentu oraz przedstawić wykorzystywane narzędzia oraz technologie.
Flutter to nowe narzędzie, które rozwija się w bardzo szybkim tempie. Wyciągnięto wnioski,
że aplikacja Flutter może konkurować z aplikacjami natywnymi w kwestii wydajności.
Flutter nie wymaga skomplikowanego kodu źródłowego do tworzenia prostych aplikacji i
używa znacznie mniej linii kodu w porównaniu do podejścia natywnego. Ostateczny wniosek
jest taki, że Flutter bardzo dobrze nadaje się do tworzenia aplikacji mobilnych średniej
wielkości oraz ma potencjał do dalszego rozwoju. Aby potwierdzić wyniki
przeprowadzonego eksperymentu, konieczne są dalsze badania obszarów zbadanych w
ramach niniejszej pracy dyplomowej. |
pl_PL |