Repozytorium PJATK

Porównanie wydajności oraz złożoności kodu źródłowego pomiędzy Flutterem i natywnymi aplikacjami mobilnymi

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Samsel, Dariusz
dc.date.accessioned 2022-11-04T13:37:01Z
dc.date.available 2022-11-04T13:37:01Z
dc.date.issued 2022-11-04
dc.identifier.issn 2021/M/AIO/3
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/2004
dc.description.abstract Aplikacja mobilna musi sprostać wielu wymaganiom, aby konkurować ze wszystkimi nowymi aplikacjami powstającymi każdego dnia. Dobra wydajność, przyjazny interfejs użytkownika oraz łatwość tworzenia to podstawowe wymagania przy tworzeniu aplikacji mobilnych. Istnieje wiele sposób tworzenia takich aplikacji, a jednym z wyborów jest aplikacja natywna tworzona na konkretny system operacyjny, o której mówi się, że ma najlepszą wydajność. Innym wyborem są aplikacje wieloplatformowe, które wymagają jednej bazy kodu dla wielu platform i dlatego są łatwiejsze w rozwijaniu i utrzymaniu. Flutter to narzędzie o otwartym kodzie źródłowym stworzone przez Google, które może tworzyć aplikacje wieloplatformowe z jedną bazą kodu, zachowując przy tym wszelkie aspekty wyglądu natywnego. Niniejsza praca dyplomowa bada, jak Flutter wypada w porównaniu z aplikacjami natywnymi, które są obecnie postrzegane jako lepsze pod względem zachowania oraz wydajności urządzeń mobilnych. Przeprowadzono eksperyment, aby zweryfikować jak Flutter, jako narzędzie wieloplatformowe wypada pod względem wydajności oraz łatwości tworzenia na tle aplikacji natywnej na system Android. Popełniono studium literatury, aby poprzeć wyniki eksperymentu oraz przedstawić wykorzystywane narzędzia oraz technologie. Flutter to nowe narzędzie, które rozwija się w bardzo szybkim tempie. Wyciągnięto wnioski, że aplikacja Flutter może konkurować z aplikacjami natywnymi w kwestii wydajności. Flutter nie wymaga skomplikowanego kodu źródłowego do tworzenia prostych aplikacji i używa znacznie mniej linii kodu w porównaniu do podejścia natywnego. Ostateczny wniosek jest taki, że Flutter bardzo dobrze nadaje się do tworzenia aplikacji mobilnych średniej wielkości oraz ma potencjał do dalszego rozwoju. Aby potwierdzić wyniki przeprowadzonego eksperymentu, konieczne są dalsze badania obszarów zbadanych w ramach niniejszej pracy dyplomowej. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;6314
dc.title Porównanie wydajności oraz złożoności kodu źródłowego pomiędzy Flutterem i natywnymi aplikacjami mobilnymi pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Advanced Search

Browse

My Account