Repozytorium PJATK

Porównanie podejść do opisu kontekstu użycia z wykorzystaniem meta-modeli

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Bobkowska, Anna
dc.contributor.author Kosidowska, Monika
dc.date.accessioned 2013-06-22T20:48:40Z
dc.date.available 2013-06-22T20:48:40Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Unpublished paper presented at Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce Conference, Warszawa 2006 pl_PL
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/164
dc.description.abstract Inżynieria oprogramowania oraz projektowanie interfejsów użytkownika reprezentują uzupełniające się podejścia do jakości oprogramowania. Przedmiotem zainteresowania inżynierii oprogramowania jest funkcjonalność i jakość techniczna, np. ochrona, wiarygodność, wydajność, modyfikowalność. Natomiast projektowanie interfejsów użytkownika zajmuje się zapewnieniem użyteczności oprogramowania, która obejmuje takie czynniki jak skuteczność, produktywność i satysfakcję użytkownika. Obiektem granicznym łączącym te podejścia może być opis interakcji. Inżynieria oprogramowania koncentruje się na konstrukcji oprogramowania i dostarczaniu funkcjonalności w ramach tej interakcji. W procesie wytwarzania oprogramowania stosowany jest język modelowania UML (ang. Unified Modeling Language) [9], który umożliwia pokazanie jednostek funkcjonalności widocznych z punktu widzenia użytkownika za pomocą diagramów przypadków użycia oraz przebiegu interakcji – za pomocą diagramów interakcji, z których najbardziej popularny jest diagram sekwencji. Diagramy sekwencji ujmują interakcję w terminach komunikatów, koncentrując się głównie na przekazywanej informacji. Natomiast projektowanie interfejsów użytkownika ukierunkowane jest na sam interfejs, jego konkretny wygląd, ergonomię użycia i odbiór interfejsu przez użytkownika. Ponieważ ocena użyteczności może się różnić w zależności od rodzaju użytkownika oraz okoliczności, w których używany jest produkt, do analizy wprowadzane jest pojęcie kontekstu użycia i każda interakcja oceniana jest w swoim kontekście użycia. pl_PL
dc.relation.ispartofseries Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce;
dc.subject Research Subject Categories::TECHNOLOGY::Information technology::Computer science::Computer science pl_PL
dc.subject meta modele pl_PL
dc.subject interfejs pl_PL
dc.subject jakość oprogramowania pl_PL
dc.subject inżynieria oprogramowania pl_PL
dc.title Porównanie podejść do opisu kontekstu użycia z wykorzystaniem meta-modeli pl_PL
dc.type Article pl_PL


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Advanced Search

Browse

My Account