Repozytorium PJATK

Badania ergonomii usług zorientowane na potrzeby Klienta – „Usability” w dużej korporacji na przykładzie TP

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Andrzejewski, Jerzy
dc.contributor.author Charkiewicz, Marcin
dc.date.accessioned 2013-06-22T20:34:12Z
dc.date.available 2013-06-22T20:34:12Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Unpublished paper presented at Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce Conference, Warszawa 2006 pl_PL
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/162
dc.description.abstract Telekomunikacja Polska, jako jedna z pierwszych w Polsce firm zdecydowała się w 2003 r. na zbudowanie w pełni profesjonalnego laboratorium do badań ergonomii i użyteczności usług z udziałem użytkowników oraz zorganizowanie dedykowanego zespołu ludzi, specjalizujących się w tego typu badaniach. Decyzja ta była możliwa w dużej mierze dzięki podpisaniu umowy prywatyzacyjnej pomiędzy rządem RP oraz France Telecom, na mocy której France Telecom zobowiązał się nie tylko do zakupu akcji TP po określonej cenie ale również do transferu know-how w obszarach, w których miał szczególne osiągnięcia. Ponieważ we FT badania ergonomii i użyteczności były już wówczas szeroko stosowane, to zdecydowano się, aby jednym z przedmiotów transferu know-how była metodologia przeprowadzania badań ergonomii i użyteczności usług telekomunikacyjnych. W ten sposób rozpoczął się w 2003 r. projekt, którego celem było uruchomienie w Centrum Badawczo – Rozwojowym TP badań ergonomii i użyteczności usług, w tym budowa specjalistycznego laboratorium do przeprowadzania takich badań z udziałem użytkowników. W ramach projektu specjaliści z Centrum Badawczo - Rozwojowego TP przeszli odpowiednie treningi w FT R&D, a następnie rozpoczęli samodzielnie przeprowadzać badania ergonomii i użyteczności usług z udziałem potencjalnych użytkowników. pl_PL
dc.relation.ispartofseries Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce;
dc.subject Research Subject Categories::TECHNOLOGY::Information technology::Computer science::Computer science pl_PL
dc.subject usability pl_PL
dc.subject użyteczność pl_PL
dc.subject TP pl_PL
dc.subject ergonomia pl_PL
dc.title Badania ergonomii usług zorientowane na potrzeby Klienta – „Usability” w dużej korporacji na przykładzie TP pl_PL
dc.type Article pl_PL


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Advanced Search

Browse

My Account