Abstract:
W obecnych czasach, kiedy to technologia towarzyszy nam na każdym kroku, kluczowe dla wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw jest automatyzowanie swojej pracy, w celu minimalizacji kosztów. W sektorze finansowym szczególne upodobanie znalazło, coraz bardziej popularne na przestrzeni ostatnich lat, podejście procesowe, które przy pełnym zrozumieniu działania procedur zachodzących fizycznie, pozwala na bardzo dokładne odwzorowanie ich w systemach informatycznych, a następnie eliminację czynności, mogących być wykonywanych bez ingerencji ludzkiej.
W niniejszej pracy został opisany cały proces przygotowania rozwiązania odpowiedzialnego za automatyczne generowanie oraz wystawianie zaświadczeń bankowych. Ten proces, do tej pory, wymagał dużej ingerencji pracownika, zbierania wielu danych oraz uzupełniania odpowiednich szablonów pism, co generowało wysokie koszty oraz zajmowało wiele czasu. Aplikacja została zaimplementowana na platformie IBM BAW, znajdującej się na serwerach bankowych, a elementy wymagające akcji członka personelu są dostępne z poziomu przeglądarki WWW obsługującej minimum ECMAscript w wersji 5.
W pierwszych rozdziałach opisane zostały niezbędne zagadnienia do zrozumienia podejścia procesowego, techniki projektowe, pozwalające na optymalizację procesu wytwórczego, oraz definicja przypadku biznesowego na podstawie którego zbudowane zostało rozwiązanie. Na podstawie wyniku analizy, przedstawionego w rozdziale trzecim, oraz zbudowanego modelu procesu, została przygotowana architektura rozwiązania, zawarta w rozdziale czwartym. Kolejne rozdziały mają na celu przedstawienie przebiegu tworzenia aplikacji, jej wdrożenia, eksploatacji, oraz uzyskanych korzyści biznesowych.
Ze względu na wykorzystanie w istniejącej organizacji, kod źródłowy rozwiązania nie może zostać zamieszczony, a część danych musi zostać utajniona ze względu na umowę o zachowaniu poufności.