Abstract:
Branża gier jest porównywalna pod
względem wielkości z branżą filmową, aw ostatnich
latach znacznie się rozwinęła. Silnik gry Unity to
najpopularniejsze narzędzie do tworzenia gier
wszystkich typów. Społeczność programistów Unity jest
niezwykle duża: ponad 1,5 miliona ludzi aktywnie
rozwija się w Unity3D. Wiele dużych projektów preferuje
Unity ze względu na ogromną listę platform
kompatybilnych z silnikiem. Gotową aplikację można
faktycznie uruchomić na dowolnym komputerowym systemie
operacyjnym, popularnych platformach mobilnych i Smart
TV. Co możemy powiedzieć, nawet gry przeglądarkowe i
aplikacje na określone platformy (takie jak Tizen OS)
są tworzone głównie na Unity. Unity pozwala tworzyć gry
wszystkich możliwych typów: telefon komórkowy, komputer
stacjonarny i konsola; Gry 2D i 3D; klasyczny,
przystosowany do rzeczywistości wirtualnej i
rozszerzonej. Obsługiwane są systemy operacyjne dla
komputerów osobistych i mobilnych. Deweloperzy Unity są
zaangażowani we wszystkie etapy cyklu życia gry:
tworzenie, testowanie, przeróbki, utrzymywanie,
aktualizowanie i modyfikowanie. Prace nie kończą się na
premierze gry - trzeba stale testować produkt pod kątem
poprawnego działania z nowymi wersjami systemów
operacyjnych i nowym sprzętem, monitorować skargi
użytkowników i szybko naprawiać błędy, wypuszczać
dodatki i modyfikacje do gry. Profesjonalny programista
Unity powinien wiedzieć, jacy ludzie pracują nad
projektem i jakie są ich obowiązki. Przede wszystkim są
to projektanci gier, zwykli artyści i trójwymiarowi.
Należy pamiętać, że im większa firma, tym większa staje
się specjalizacja konkretnego specjalisty. Na przykład
programista może zajmować się tylko systemem sztucznej
inteligencji, artysta 3D może tylko modelować, inni
będą pracować nad teksturowaniem i animacją. Jedność
opiera się na koncepcji zorientowanej na komponenty. W
rzeczywistości każda gra składa się z masy obiektów,
rozcieńczonych dodatkowymi komponentami. Np. Podczas
tworzenia platformówki tworzymy GameObject, dodatkowo
dołączamy do niego komponent graficzny, który odpowiada
za wyświetlenie postaci oraz komponent sterujący, który
zapewnia sterowanie postacią za pomocą myszki,
klawiatury, joysticka lub ekran dotykowy. Silnik nie
narzuca ograniczeń co do ilości takich modułów. Możemy
dodać tyle komponentów do GameObject, ile potrzeba.
Wszystkie prace nad silnikiem polegają na samym
stworzeniu GameObject i zastosowaniu do nich
odpowiednich komponentów.