Abstract:
Niniejsza praca została poświęcona problemom doboru i wykorzystania kolorów podczas projektowania
logo. Na podstawie literatury naukowej ustalono, jaką rolę odgrywają kolory podczas
projektowania logo, w jaki sposób są postrzegane w zależności od wieku i płci człowieka, a także
jakie są wady i zalety wykorzystania różnych kolorów w trakcie projektowania logo. W pracy przeanalizowano
też logotypy znanych marek (PayPal, Google, Lufthansa, Dell itp.) pod kątem roli, którą
pełnią w nich różne kolory i emocjonalnego tła takich kolorów. Analiza roli kolorów w projektowaniu
logotypów pozwoliła ustalić najlepsze sposoby na tworzenie logo dla firm działających online i offline
poprzez wykorzystanie jednego lub kilku kolorów. Wyjaśniono także, że obecnie można szybciej
dokonać doboru kolorów dla logo za pomocą profesjonalnego oprogramowania, a najbardziej
odpowiednim do realizacji tego celu jest program Adobe Color. Jednak projektant powinien opierać
się nie tylko na znaczeniu koloru, ale także na tym dla jakiej konkretnie branży tworzone jest logo,
w jakich kolorach jest logo konkurencji, jak również brać pod uwagę to, jakie kolory preferuje właściciel
firmy. Kolorystykę logo uzależnia się również od tego, dla jakiej grupy docelowej przeznaczone
są towary lub usługi oferowane przez organizację, dla której takie logo jest tworzone. Na podstawie
informacji teoretycznych i zaleceń przedstawionych w pracy, zaprojektowałam swoje logo w
pracy praktycznej.