Abstract:
Storytelling inaczej zwany marketingiem narracyjnym jest istotnym
elementem budowania marki oraz postrzegania produktu przez klienta. W przypadku
medium, jakim są gry komputerowe otwiera przed nami nieskończone możliwości
przyciągania graczy poprzez budowanie historii obrazem oraz emocjami.
Angażują one widza bezpośrednio w rozwój wydarzeń, pozwalając na zwiększenie
satysfakcji związanej z rozwiązaniem danego problemu. Budują napięcie, pozwalając
graczowi przenieść się bezpośrednio do stworzonego świata. Artyści kreatywni
zajmujący się wykonywaniem grafiki koncepcyjnej do gier, powinni posiadać
umiejętność budowania zainteresowania docelowej grupy odbiorców przy pomocy
historii zawartej w ilustracji. Wyobraźnia w połączeniu z umiejętnością kompozycji
może być silnym narzędziem przekazu w rękach producentów, ale może także
zwiększyć atrakcyjność produktu w oczach przyszłych klientów. Deweloperzy
poprzez świat przedstawiony w produkcjach, budują swoją markę oraz sprawiają,
że gry stają się jedną z najbardziej popularnych rozrywek wśród właścicieli
komputerów i konsol.