Repozytorium PJATK

„Sposoby montażu w filmach Kurosawy”

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Pośnik, Kamil
dc.date.accessioned 2021-09-16T07:34:36Z
dc.date.available 2021-09-16T07:34:36Z
dc.date.issued 2021-09-16
dc.identifier.issn 2019/LIC/ANI/32
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1211
dc.description.abstract Celem pracy jest omówienie twórczości japońskiego reżysera Akira Kurosawy związanej z technikami montażu zastosowanymi przez niego podczas wieloletniej kariery zawodowej, nacechowanej elementami zarówno ekscytacji jak i dramatu. W szczególności poddano analizie innowacyjne rozwiązania dotyczące edycji filmów odnosząc się do największych i najbardziej znaczących filmów reżysera, oraz ich wpływ na historię kina i twórczość innych reżyserów tego samego i młodszego pokolenia. Podstawowe pytanie, jakie przyświeca podjętym rozważaniom, odnosi się do jakości technik montażowych i ich skuteczności w odbiorze przez widza: czy przedstawiają one wyłącznie spontaniczną wizję reżysera, czy też znajdują racjonalne i głęboko przemyślane uzasadnienie w wyborze? Podjęto próbę osadzenia całości rozważań w ramach opisu popartego konkretnymi przykładami z filmów, którego celem jest ukazanie Akira Kurosawy jako jednego z najwybitniejszych mentorów w historii kina. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 5202
dc.subject montaż pl_PL
dc.subject Kurosawa pl_PL
dc.subject filmografia pl_PL
dc.subject Japonia pl_PL
dc.subject edycja pl_PL
dc.subject reżyseria pl_PL
dc.subject innowacje pl_PL
dc.subject ruch pl_PL
dc.subject kolor pl_PL
dc.subject kadrowanie pl_PL
dc.subject technologia pl_PL
dc.title „Sposoby montażu w filmach Kurosawy” pl_PL
dc.title.alternative „Ragnarok – ostatni kres bogów” pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Advanced Search

Browse

My Account