Repozytorium PJATK

Polskie Studia Animacji w PRL-u

DSpace/Manakin Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Jankowski, Maciej
dc.date.accessioned 2021-09-02T12:11:13Z
dc.date.available 2021-09-02T12:11:13Z
dc.date.issued 2021-09-02
dc.identifier.issn 2019/LIC/ANI/1
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/1180
dc.description.abstract Tytuł mojej pracy licencjackiej dotyczy Polskich Studiów Animacji w PRL-u. w skład mojej pracy wchodzą informacje na temat polskich studiów animacji w latach 1952-1989, artystów tworzących w tym okresie oraz dzieł w nich zrealizowanych. Skupiłem się na twórcach tylko i wyłącznie tworzących w polskich studiach w Łodzi, Bielsku-Białej, Warszawie, Krakowie i Poznaniu. w pracy umyślnie pominąłem artystów mających wpływ na polską sztukę animacji tego okresu, prowadzących swe działania artystyczne poza granicami Polski. Celem mojej pracy jest w sposób jak najbardziej czytelny, przejrzysty ipozwalający osobom zainteresowanym tą tematyką odszukać potrzebne informacje. Zakres mojej pracy dotyczy opisów i analizy dzieł, a także ukazaniu wpływu, jaki miała cenzura PRL-u na animacje w tym okresie. W mojej pracy chciałem ukazać ograniczenia jakie towarzyszyły podczas tworzenia animacji filmowych w tym czasie oraz środki, jakimi ówcześni polscy artyści próbowali ją obejść, nie tracąc wartości dzieła, posługując się alegorią. Przedmiotem mojej pracy stały się filmy animowane tego okresu. w tym celu poszukiwałem informacji do mojej pracy w materiałach źródłowych oraz samodzielnie analizowałem filmy animowane. Podczas pisania napotkałem na trudności w dostępie do niektórych filmów animowanych. Niektóre z nich nie dotrwały do naszych czasów, inne są dostępne za odpłatnością w internecie. w takich sytuacjach byłem zmuszony opierać się jedynie materiałach źródłowymi. Podczas pisania pracy licencjackiej udało mi się poznać w jaki sposób w czasach PRL-u ówcześni twórcy realizowali animacje i cel jaki im przyświecał. Zrozumiałem również dlaczego ówcześni twórcy w filmach przeznaczonych dla dzieci stosowali przenośnie, których odbiorcami mieli być dorośli. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4982
dc.subject studia animacji pl_PL
dc.subject polska animacja pl_PL
dc.subject PRL pl_PL
dc.subject cenzura pl_PL
dc.subject alegoria pl_PL
dc.title Polskie Studia Animacji w PRL-u pl_PL
dc.title.alternative Było sobie życie pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Advanced Search

Browse

My Account