dc.contributor.author |
Warda, Tomasz |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-25T13:16:40Z |
|
dc.date.available |
2021-08-25T13:16:40Z |
|
dc.date.issued |
2021-08-25 |
|
dc.identifier.issn |
2021/LIC/WIZ/5 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/997 |
|
dc.description.abstract |
Rozwój technologii na przełomie XX i XXI wieku miał znaczący wpływ na kształtowanie się efektów specjalnych i związanych z nimi technik filmowych, obecnych we współczesnej kinematografii. Coraz to sprawniejsze zastosowanie grafiki komputerowej umożliwiło niespotykane wcześniej kreowanie świata przedstawionego. Miało to znaczny wpływ na rozwój gatunków filmowych z zakresu fantastyki, których sukces w dużej mierze zależny jest od przedstawionych walorów wizualnych. Celem niniejszej pracy jest analiza i przybliżenie przełomowych efektów specjalnych oraz technik filmowych wykorzystanych do wykreowania fantastycznego świata przedstawionego, na przykładzie trylogii filmowej „Władca Pierścieni” wyreżyserowanej przez Petera Jacksona. Praca skupia się w dużej mierze na tematach związanych z grafiką generowaną komputerowo, która stanowiła kluczowy element ekranizacji fantastycznego świata Tolkiena. |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
;Nr 5938 |
|
dc.subject |
Fantastyczny świat przedstawiony |
pl_PL |
dc.subject |
Efekty specjalne |
pl_PL |
dc.subject |
Grafika komputerowa |
pl_PL |
dc.title |
Analiza efektów specjalnych użytych do kreacji fantastycznego świata przedstawionego na przykładzie trylogii filmowej „Władca Pierścieni” w reżyserii Petera Jacksona |
pl_PL |
dc.title.alternative |
„SPECTRE” Wizualizacja kosmicznej sceny batalistycznej w oparciu o silnik Unreal Engine |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |