Repozytorium PJATK

Rynek handlu internetowego 2020 Integracja systemu ERP z platformą e-commerce

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kopański, Bartosz
dc.date.accessioned 2021-08-25T07:18:15Z
dc.date.available 2021-08-25T07:18:15Z
dc.date.issued 2021-08-25
dc.identifier.issn 2021/I/WSIT/2
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/977
dc.description.abstract Na skutek gwałtownego rozwoju rynku e-commerce w Polsce, spotęgowanego dodatkowo wprowadzeniem obostrzeń mających na celu powstrzymanie rozwoju pandemii koronawirusa, przedsiębiorstwa stanęły przed poważnymi wyzwaniami. W dziedzinie handlu elektronicznego nasiliły się już wcześniej istniejące trendy, wśród których najważniejsze to.: przyrost liczby e-klientów, nowe kategorie produktów i usług, częstsze wykorzystywanie urządzeń mobilnych, gwałtowny rozwój rynku e-commerce B2B oraz w ślad za zwiększeniem wymagań klientów – wzrost znaczenia tzw. user experience. Powyższe zjawiska stały się bodźcem do transformacji cyfrowej wielu przedsiębiorstw, które adaptując się do nowych realiów uczyniły e-commerce filarem sprzedaży. Część z nich (zwłaszcza nowi gracze) do działalności w sieci wybierało platformy sprzedażowe. Wiele firm decydowało się jednak na korzystanie z bardziej kompleksowych rozwiązań umożliwiających większą kontrolę nad procesami biznesowymi – np. ERP (enterprise resource planning). Systemy ERP to informatyczne systemy wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem, pozwalające na integrację większości obszarów funkcjonalnych organizacji oraz kompleksową obsługę przeprowadzanych w nich procesów przy optymalnym wykorzystaniu dostępnych zasobów. Do ich najważniejszych cech należy m.in.: przechowywanie danych we wspólnej bazie danych, działanie w czasie rzeczywistym oraz częściowa automatyzacja wykonywanych zadań. Wykorzystanie ERP w przedsiębiorstwach skupionych na e-handlu niesie ze sobą wiele korzyści dzięki optymalizacji procesów w ich najważniejszych obszarach – sprzedaży, zarządzaniu magazynem, logistyce, finansach i obsłudze klienta. Wdrożenie systemu ERP to skomplikowany proces zależny od wielu czynników. Jak każda implementacja złożonego systemu IT, wiąże się z ryzykiem wystąpienia tzw. barier wdrożeniowych. Aby im zapobiec lub zminimalizować ich negatywne skutki stosuje się szereg dobrych praktyk. O sukcesie i znaczeniu ERP świadczy jego rosnąca popularność w Polsce i na świecie. Systemy te są stale doskonalone, czego przykładem może być ich coraz szersza integracja z nowymi osiągnięciami technologicznymi takimi jak sztuczna inteligencja lub Internet rzeczy. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 5947
dc.subject e-commerce pl_PL
dc.subject ERP pl_PL
dc.subject zarządzanie pl_PL
dc.subject UX pl_PL
dc.subject informatyczne systemy zarządzania pl_PL
dc.title Rynek handlu internetowego 2020 Integracja systemu ERP z platformą e-commerce pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto