Streszczenie:
Niniejsza praca została poświęcona projektowaniu aplikacji ze specjalnym naciskiem na projektowanie zorientowane na użytkownika.
W pierwszej części pracy została zawarta historia aplikacji mobilnych wraz ze zmieniającymi się trendami ich dotyczącymi. Można zaobserwować, że obecna sytuacja wywołana pandemią przyczyniła się do wzrostu popularności aplikacji umożliwiających zarówno komunikację jak i pracę zdalną.
W kolejnych etapach pracy zostały przybliżone elementy z zakresu User Interface oraz User Experience. Zarówno UI jak i UX są bardzo istotnymi elementami projektowania interfejsu użytkownika jak i całej aplikacji. Zostały również opisane elementy projektowania aplikacji mobilnych rozpoczynając od planu aplikacji kończąc na jej prototypie. Należy również pamiętać, że obecnie na rynku aplikacji mobilnych panuje duża konkurencja. Powinno się więc zwrócić szczególną uwagę na samego użytkownika oraz jego potrzeby.
Końcową część pracy stanowi prototyp aplikacji mobilnych dla urządzeń IOS. Został on zaprojektowany przy wykorzystaniu programu Adobe XD. Projekt ten przedstawia prototyp aplikacji mobilnej dla żeglarzy. Łączy ona najważniejsze elementy potrzebne użytkownikowi podczas żeglowania. Składa się z takich elementów jak mobilna mapa z funkcją lokalizacji, pogoda oraz położenie portów i innych obiektów w obrębie linii brzegowej Pojezierza Mazurskiego.