dc.description.abstract |
Poniższa praca traktuje o prototypie projektu aplikacji związanej z pomocą przy tworzeniu koktajli. Na wstępie została przedstawiona krótka historia systemu iOS, który jest natywnym systemem telefonów marki Apple – iPhone. Omówiono historię i koncepcję AppStore, czyli platformy z aplikacjami na wspomniany system, oraz uzasadnienie wyboru właśnie tego nośnika. W dalszej części objaśnione zostały takie pojęcia jak User Experience i User Interface, razem z ich różnicami i przydatnością w procesie projektowania i wdrażania aplikacji. Zważając, że język UML stanowi nieodzowną część planowania aplikacji, i został wykorzystany w tej pracy dyplomowej - przedstawieniu samego języka został poświęcony kolejny rozdział. Opisane zostały rodzaje diagramów UML (w bardziej szczegółowy sposób opisano te diagramy, które zostały wykorzystane w pracy), wraz z uzasadnieniem ich wyboru. Dalsza część pracy poświęcona jest bardziej rzeczowemu ujęciu samej aplikacji. Zostały wymienione wymagania funkcjonalne oraz pozafunkcjonalne, przy czym te drugie zostały oparte na wykonanym przez autora badaniu tyczącym się frustrujących aspektów aplikacji mobilnych. Kolejny rozdział traktuje o otoczeniu aplikacji – przeprowadzone zostały analiza SWOT oraz analiza trzech przykładowych konkurentów na rynku. W pracy zostały również przedstawione diagramy przypadków użycia, klas oraz sekwencji w celu lepszego przedstawienia struktury działania aplikacji, zarówno statycznej jak i dynamicznej. W następnym rozdziale został przedstawiony sam prototyp aplikacji, z opisem wszelkich funkcjonalności i ze stworzonymi na potrzebę pracy rysunkami, prezentującymi jej interfejs. Ostatnia część pracy poświęcona została sposobom generowania przychodów oraz potencjalnym planom na temat promocji, czy szeroko pojętej kampanii marketingowej. |
pl_PL |