Streszczenie:
Celem niniejszej pracy jest stworzenie dashboard’u opartego na koncepcji storytelling’u.
Będzie on przedstawiał wizualizacje zaplanowanych działań w kampanii reklamowej i jej
estymowane rezultaty. Głównym celem pracy jest przedstawienie opowiadania danymi w
praktyce zgodnie z najważniejszymi zasadami głoszonymi przez specjalistów z tej dziedziny.
O rozwoju storytelling’u w wizualnej analizie danych świadczą coraz liczniejsze przykłady
wykorzystywania jej w zaawansowanych analizach biznesowych.
Storytelling jest stosunkowo młodym zagadnieniem i nie ma jeszcze zbyt wielu publikacji na
ten temat. Autor korzysta w głównej mierze z podejścia specjalistów i pionierów w tej
dziedzinie: Cole Nussbaumer Knaflic, Alberto Cairo czy Joshua Milligan. Podstawą
stosowanych rozwiązań i zagadnień teoretycznych jest książka Cole Nussbaumer Knaflic
„Storytelling danych: poradnik wizualizacji danych dla profesjonalistów”. Niniejsza praca
pozwoli zapoznać się odbiorcy z zagadnieniami dotyczącymi storytelling’u, budowania
historii na podstawie danych oraz z zasadami tworzenia wizualizacji.
Praca uwzględnia także rozdział, w którym na podstawie konkretnego przypadku zostanie
przedstawiony proces storytelling’u.