dc.description.abstract |
MS Excel jest podstawowym narzędziem wykorzystywanym przez małe i średnie firmy, ale także przez międzynarodowe korporacje. W niniejszej pracy przedstawione zostały zalety i możliwości wykorzystywania tego oprogramowania w codziennej pracy w agencji ubezpieczeniowej. Opisane zostały narzędzia, takie jak: funkcje, formatowanie warunkowe, wykresy, tabele przestawne, makra oraz został przedstawiony proces importowania danych do programu MS Access. Przy pomocy funkcji przedstawione zostało, jak przetwarzać dane w tabeli oraz poza nią. W pracy przedstawione zostało również wykorzystanie wykresów oraz tabel przestawnych, dzięki którym z dużej tabeli danych można wyciągnąć wnioski, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Dzięki makrom użytkownik ma możliwość stworzenia narzędzi, które znacznie ułatwią i skrócą czas wykonywania codziennych czynności. Możliwość importowania danych z MS Excel do MS access sprawia, że zarządzanie bazą danych klientów staje się łatwiejsze. |
pl_PL |