Streszczenie:
Projektowanie zgodne z podejściem Kansei zalicza się do metod projektowania nazywanych „Projektowaniem emocjonalnym”. Projektowanie
takie wykorzystuje wiedzę na temat uczuć i wrażeń, jakie wywKoływane są przez produkt i rejestrowane przez ludzkie zmysły. Metodyka Kansei
jest narzędziem do identyfikacji wymagań użytkowników. Bardzo duży nacisk kładziony jest na emocjonalne aspekty postrzegania przyszłego
produktu lub usługi. Istotą wykorzystania tej metodyki jest połączenie cech i parametrów technicznych projektowanego obiektu z emocjami
odbiorców (klientów). Emocje te mogą wynikać z faktu samego dostrzeżenia produktu (np. z reklam) lub jego użytkowania po zakupie. W obu
przypadkach właściwe zaprojektowanie produktu będzie skutkowało stworzeniem mentalnego połączenia fizycznego obiektu z jego
emocjonalnym wizerunkiem. Zbudowanie takiego emocjonalnego obrazu produktu ma decydujące znaczenie dla satysfakcji klienta oraz istotnie
wpływa na kształtowanie wizerunku firmy‐producenta, co z kolei może skutkować pojawieniem się chęci ponownego zakupu produktów od
tego samego producenta.