Streszczenie:
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie procesu produkcji realistycznego modelu 3D postaci w naturalnym środowisku. Postać jest fikcyjna, człekokształtna i pochodzi z nurtu fantasy. Praca przedstawia zarys historyczny i teoretyczny tworzenia grafiki 3D, metody pozyskiwania inspiracji do modeli oraz przebieg procesu tworzenia modelu na przykładzie „Czarnego wojownika” – krasnoluda oraz kamiennego golema w środowisku dzikiej natury. Poza modelami postaci i środowiska, praca przedstawia proces tworzenia animacji oraz sceny.
Do stworzenia projektu wykorzystano program ZBrush, za pomocą którego wykonano podstawową rzeźbę modeli. Do modelowania postaci został wykorzystany program Maya i Blender. Retopologia postaci została wykonana w programie 3dCoat. Mapowanie UV zewnętrznych powierzchni ciała postaci przeprowadzono za pomocą programu Zbrush, a mapowanie pozostałych obiektów wykonano w programie Maya. Elementy skóry postaci zostały poteksturowane w programie Zbrush, a elementy opancerzenia w programie Substrance Painter. Riggowanie i animowanie postaci przeprowadzono z wykorzystaniem programu Maya.
Praca przedstawia złożoność procesu tworzenia modeli 3D oraz szeroki wachlarz programów wspierających ten proces. Programy dobrano na podstawie rekomendacji uzyskanych w czasie studiów oraz w dostępnej literaturze.