Repozytorium PJATK

Proces tworzenia gry komputerowej Wizard's Dungeon Escape w oparciu o silnik Unity3d

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Daniel, Hubert
dc.date.accessioned 2021-08-19T08:35:05Z
dc.date.available 2021-08-19T08:35:05Z
dc.date.issued 2021-08-19
dc.identifier.issn 2021/I/EPG/6
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/816
dc.description.abstract Celem tej pracy dyplomowej jest stworzenie w pełni funkcjonalnej, komputerowej gry platformowej. Będzie to platformówka typu side-scroller, gdzie gracz wciela się w rolę czarodzieja, którego zadaniem jest ucieczka z lochu. Czarodziej będzie mieć do dyspozycji dwa zaklęcia - telekinezę pozwalającą na przenoszenie obiektów oraz zamrożenie utrzymujące obiekty w miejscu na pewien czas. W celu osiągnięcia celu, gracz będzie zmuszony wykorzystać zaklęcia do rozwiązania zagadek i pokonywania przeszkód. W ramach pracy powstanie elastyczny zestaw komponentów z których następnie będzie można zbudować zagadki. Będą to między innymi drzwi blokujące drogę czarodzieja, pudełka do wykorzystania przez czarodzieja, płytki naciskowe, przyciski resetujące obiekty, bariery resetujące pudełka, przeciwnicy, kolce zadające obrażenia i platformy poruszające się po szynach. Zostaną opracowane dwa zaklęcia efekty specjalne takie jak obramówki i podświetlenie, budowa postaci oraz Game Manager którego zadaniem jest połączenie wszystkiego w jedną spójną całość. W następnym rozdziale, skupiającym się na technologiach, wspominany jest silnik wykorzystany do stworzenia gry oraz darmowe pakiety zainstalowane na potrzeby projektu. W trzecim rozdziale przytaczane są starsze gry w celu wyjaśnienia początków platformówek. Czwarty rozdział stara się przedstawić ogólny obraz rozgrywki, natomiast w piątym rozdziale, który stanowi większość tej pracy dyplomowej, opisywane są wszelkie elementy zaimplementowane w grze. Praca dyplomowa jest zakończona podsumowaniem oraz bibliografią gromadzącą wszystkie źródła do których nawiązano w tekście. W tekście pojawia się wiele nawiązań do dokumentacji Unity, w celu wytłumaczenia poszczególnych mechanik, klas i funkcji silnika. Można też znaleźć nawiązania do wikipedii w celu wytłumaczenia różnych haseł oraz wideokonferencji Unity tłumaczącej znaczenie wykorzystywania wielu obiektów klasy Canvas przy tworzeniu UI. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 6008
dc.title Proces tworzenia gry komputerowej Wizard's Dungeon Escape w oparciu o silnik Unity3d pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto