Streszczenie:
Celem tej pracy dyplomowej jest stworzenie w pełni funkcjonalnej, komputerowej gry
platformowej. Będzie to platformówka typu side-scroller, gdzie gracz wciela się w rolę
czarodzieja, którego zadaniem jest ucieczka z lochu. Czarodziej będzie mieć do dyspozycji
dwa zaklęcia - telekinezę pozwalającą na przenoszenie obiektów oraz zamrożenie
utrzymujące obiekty w miejscu na pewien czas. W celu osiągnięcia celu, gracz będzie
zmuszony wykorzystać zaklęcia do rozwiązania zagadek i pokonywania przeszkód.
W ramach pracy powstanie elastyczny zestaw komponentów z których następnie będzie
można zbudować zagadki. Będą to między innymi drzwi blokujące drogę czarodzieja,
pudełka do wykorzystania przez czarodzieja, płytki naciskowe, przyciski resetujące
obiekty, bariery resetujące pudełka, przeciwnicy, kolce zadające obrażenia i platformy
poruszające się po szynach. Zostaną opracowane dwa zaklęcia efekty specjalne takie jak
obramówki i podświetlenie, budowa postaci oraz Game Manager którego zadaniem jest
połączenie wszystkiego w jedną spójną całość.
W następnym rozdziale, skupiającym się na technologiach, wspominany jest silnik
wykorzystany do stworzenia gry oraz darmowe pakiety zainstalowane na potrzeby
projektu. W trzecim rozdziale przytaczane są starsze gry w celu wyjaśnienia początków
platformówek. Czwarty rozdział stara się przedstawić ogólny obraz rozgrywki, natomiast
w piątym rozdziale, który stanowi większość tej pracy dyplomowej, opisywane są wszelkie
elementy zaimplementowane w grze. Praca dyplomowa jest zakończona
podsumowaniem oraz bibliografią gromadzącą wszystkie źródła do których nawiązano w
tekście.
W tekście pojawia się wiele nawiązań do dokumentacji Unity, w celu wytłumaczenia
poszczególnych mechanik, klas i funkcji silnika. Można też znaleźć nawiązania do
wikipedii w celu wytłumaczenia różnych haseł oraz wideokonferencji Unity tłumaczącej
znaczenie wykorzystywania wielu obiektów klasy Canvas przy tworzeniu UI.