Streszczenie:
Celem niniejszej pracy inżynierskiej było stworzenie gry komputerowej typu symulator życia, która zawierałaby postać zaprogramowaną aby ludzkie reakcje na tyle, aby gracz miał wrażenie że jego każde działanie spotka się z odpowiednią odpowiedzią.
Przygotowana w silniku Unity aplikacja została zakończona na etapie pozwalającym na rozgrywkę od początku do końca, z możliwością uzyskania kilku zakończeń zależnych od relacji postaci z graczem.
W pracy zostały szczegółowo opisane metody umożliwiające oddanie realności postaci, poprzez zmianę jej zachowania, wyglądu oraz sposobu odnoszenia się do gracza. Użyta została sztuczna inteligencja wykorzystująca maszynę stanów, która bierze pod uwagę statystyki postaci zmieniające się na podstawie działań gracza. Ponadto, w pracy został opisany sposób interakcji gracz z postacią, możliwość zapisu gry oraz jej restartu, jak również możliwości rozwinięcia tego projektu w przyszłości.