dc.description.abstract |
Praca jest omówieniem procesu wytwarzania gry w edytorze Unreal Engine. Praca
omawia sam edytor i jego funkcjonalność w tym poszczególne wykorzystane narzędzia
dostępne dla programistów jak i artystów. Ponadto w pracy można znaleźć opis
zrealizowanej gry Derlict jak i dokładniejsze opisy poszczególnych rozwiązań
i algorytmów, w tym: wykorzystane struktury do przechowywania danych
o poszczególnych elementach rozgrywki, skrypty wykorzystywane w samej grze,
zastosowane rozwiązania poszczególnych problemów takich jak ustawienia czy mgła
wojny. Pracę podzielono na następujące obszary merytoryczne:
- Etap I podstawowe informacje o samym UE
- Etapu II praca opisuje możliwe hierarchie plików w projekcie oraz która i dlaczego
została wybrana.
- Etap III opisuje sposoby w jakie zaimplementowano część mechanik rozgrywki w tym
między innymi podział na poszczególne strony konfliktu.
- Etap IV omawia zagadnienia związane z realizacją gry z trybem wielu graczy.
- Etap V omawia dostępne sposoby tworzenia świata rozgrywki i opisuje które i gdzie
zostały zastosowane.
- Etap VI omawia to z czym możemy wchodzić w interakcje w ramach rozgrywki, w tym
jednostki, elementy środowiska i ich realizacje z fragmentami kodu w formie skryptów
graficznych.
- Etap VII omawia powiązania pomiędzy poszczególnymi elementami gry oraz
realizację rozgrywki wieloosobowej.
- Etap VIII omawia wykorzystane w procesie produkcji narzędzia edytora.
- Etap IX omawia zastosowane rozwiązania zewnętrzne, wykorzystywane do
implementacji części mechanik.
- Etap X omawia proces pakowania gry (wyrzucania zbędnych plików) i konfiguracje
projektu.
- Etap XI to podsumowanie dalszych możliwości rozwojowych projektu po jego
oddaniu.
- Przed ostatnim elementem pracy jest zbiór napotkanych w procesie jej realizacji
trudności dotyczących samego edytora.
Praca kończy się oceną zarówno samego projektu, jak i wartości edukacyjnej jego
realizacji zebranej w formie niniejszej pracy. |
pl_PL |