Streszczenie:
Poniższy artykuł jest rozwinięciem artykułu
„Nowe metody interakcji w Adobe Flash” z
ubiegłorocznej edycji Kansei 2009. Prezentuje
trzy prototypy aplikacji stworzonych w
środowisku Adobe Flex łączących role
elearningu i rozrywki.
Powszechna dostępność odtwarzacza Adobe
Flash Player i Adobe Air Player oraz nowo
powstające biblioteki Actionscipt 3 pozwalają
na dostarczanie coraz bogatszych form
interakcji bezpośrednio przez przeglądarkę
internetową niezależnie od platformy
systemowej użytkownika lub w postaci aplikacji
typu desktop. Programiści pracujący w
środowiskach Flash i Flex mają do dyspozycji
rosnącą liczbę rozwiązań umożliwiających
współpracę z zewnętrznymi kontrolerami (np.
do konsoli Nintento Wii), kamerami
internetowymi oraz zastosowanie różnych form
interakcji/prezentacji np. w postaci
rozpoznawania gestów czy rzeczywistości
wzbogaconej (augmented reality). W
prezentowanych przykładach użyto bibliotek
FLARManager, WiiFlash, Flexmdi,
Papervision3D oraz Flex4SDK z Adobe Air 2 (beta). Nadrzędnym celem autorów jest
zaprezentowanie możliwości bezpłatnych bibliotek
i korzyści wynikających z połączenia różnych form
interakcji.