Poniższa praca stanowi rozważania na temat nadprodukcji oraz powtarzalności obrazu we współczesnej kulturze i sztuce. W nowoczesnym społeczeństwie, zagłębionym w rzeczywi-stości internetowej, coraz częściej mamy do czynienia ...
Tematem mojej pracy pisemnej są najlepsze okładki płytowe XX wieku. W swojej pracy przybliżam pojęcie
i funkcję okładki płytowej oraz historie i okoliczności powstania najlepszych okładek. Każda okładka
o której piszę ...
Niniejsza praca skupia się na analizie filmu Davida Cronenberga Crash oraz wideoklipach zawierających motyw wypadków samochodowych. Wyjaśnia, dlaczego jego występowanie jest tak częste i przedstawia rozważanie na tym, w ...
Japanese animated films are known all over the world and gain more and more
recognition each year. Deep and thoughtful storylines, along with simple, yet
eye-catching, character designs, engage the viewers, and this ...
W swojej pracy przedstawię ogólny zarys tematu narracji dźwiękiem i muzyką w grach komputerowych i konsolowych. W pracy przedstawione zostały historia, mająca początki w latach 70. XX wieku, główne różnice między produkcją ...
W swojej pracy opisuję, jakimi narzędziami narracji posługują się gry wideo. Analizuję znaczenie fabuły oraz gameplay’u oraz zastanawiam się jakie są przewagi narracji growej nad filmową i literacką. Rozpoznaję typy narracji ...
This paper compares two contemporary animated series – BoJack Horseman and Rick and Morty and explores the similarities between them and, respectively, medieval animal tales, such as “Reynard the Fox” or “Ysengrimus”, and ...
Celem mojej pracy teoretycznej jest pokazanie możliwości jakie dają współczesne narzędzia
generatywne w kontekście sztuki oraz pracy twórczej artysty, ale także omówienie
niejasności i problemów spowodowanych korzystaniem ...
This thesis goes into detail about various Chilean comic and cartoon characters and how they accurately represent many aspects of Chilean culture, history and national identity, especially in regards to characters of the ...
W swojej pracy pisemnej Negatywne aspekty konsumpcji treści kultury masowej – jak program RuPaul’s Drag Race zmienił postrzeganie sztuki dragu i przeniósł ją do mainstreamu, staram się przybliżyć czytelnikowi pojęcie Dragu ...
Celem niniejszej pracy będzie analiza wybranych aspektów funkcjonowania jednostki w świecie wirtualnym. W pracy niniejszej podejmę rozważania nad tym, w jaki sposób korzystanie z wybranych aspektów Internetu wpływa na ...
Celem pracy pt. „Neuroestetyka. Wpływ neurobiologii na analizę dzieła sztuki.” jest zbadanie jakie
znaczenie w dziedzinie historii sztuki ma młoda dyscyplina kognitywistyczna nazywana neuroestetyką.
Przeprowadzona analiza ...
New media are a hybrid form, merging art with computing, and it is fitting to apply them to a transdisciplinary approach to design. One of the fields slowly responding to technological innovations is neuropsychology. ...
The aim of this thesis is to present new animating techniques on
the example of three artists: Alexandre Alexeieff, Julian Antonisz,
Piotr Dumała. At the beginning I will depict methods for obtaining the
illusion of ...
Tematem mojej pracy dyplomowej jest rozwój jednego z najbardziej popularnych gatunków
kina – filmów grozy. Powodów wyboru tego tematu jest kilka. Pierwszy to psychologiczny wpływ
kina grozy na psychikę ludzką oraz ...
Niniejsza praca podejmuje temat niepokojących treści w amerykańskiej animacji
ubiegłego wieku w latach 1930 – 1950. Opisywany problem został poddany analizie
na podstawie wydarzeń historycznych, a także życia twórców. ...