Gry, chociaż swoje początki miały już w starożytności, rozpoznawane są przede wszystkim ze swoich debiutów na urządzeniach elektronicznych. Mowa tu oczywiście o konsolach oraz przełomie społecznym i kulturowym jakim było ...
This research paper is an analysis of the gender roles of white middle-class women and men and how these roles were presented through the visual language of 1950s advertisement. The primary source of the advertisements for ...
Celem niniejszej pracy jest geneza sztuki ulicznej – graffiti oraz muralizmu, jak i charaktery-styka murali w Warszawie.
Tematem pierwszego rozdziału są początki graffiti, przypadające na 1960 rok, gdzie w Filadelfii ...
W pracy tej omówione zostaje życie twórcze oraz osobiste Georgesa Mélièsa, autora pierwszych efektów specjalnych i filmów iluzjonistycznych. Jest to historia twórcy, którego filmy przywoływane są po dziś dzień i stanowią ...
German Expressionism was one of the essential movements in the history of cinema. From
the formation of the movement to its honorable end, German Expressionism was
revolutionary. It became the starting point for creators ...
Zofia Kulik, jest artystką o dwóch biografiach artystycznych. Była niegdyś działaczką, w zespole KwieKulik, a dzisiaj jest artystką samodzielną. Pierwszy okres jej twórczości jest to tzw. Sztuka Działań, instalacje, ...
Głównym tematem mojej pracy wybrałam kolor i jego właściwości. Pokazany jest tutaj
jako ważny element sztuki, zwłaszcza kinematografu. Zaczynając od jego roli w kulturze
różnych narodów w różnych czasach, a kończąc ...
Celem pracy jest przedstawienie graffiti. Praca ma charakter teoretyczny i składa się z trzech rozdziałów.
W rozdziale pierwszym przedstawiono charakterystykę graffiti. Opisano definicję graffiti, historia graffiti, jak ...
Niniejsza praca, podejmuje problematykę graffiti w przestrzeni publicznej. Objaśnia specyficzne słownictwo oraz stara się opisać zjawisko, oraz sklasyfikować poszczególne formy.
W rozdziale pierwszym opisana zostaje ...
Terminem „graffiti” określane są różniące się od siebie tematem oraz przeznaczeniem efekty wizualne, umieszczane w przestrzeni publicznej lub prywatnej.1 Coraz częściej firmy oraz osoby prywatne zlecają „graficiarzom” ...
W pracy omawiane są technologiczne narzędzia, które wpłynęły na twórczość
artystyczną na przestrzeni lat. Został opisany rozwój grafiki cyfrowej od lat 50. XX wieku do
lat 90. XX wieku, który wprowadza do nurtów, które ...
Praca zawiera opis użycia grafiki oraz animacji trójwymiarowej w różnych dziedzinach życia. Zawarta została historia różnych technik oraz wynalazków i porównanie z tym, jak wyglądają obecnie. Podane zostały przykłady ...
W pracy
rozważam relacj ę pomiędzy grafik ą stylizowan ą a realistyczną w odniesieniu d o gier
wideo. Przepr owadz a m wnikliwą analizę n a podstawie zebranych źródeł (w postaci ogranych
tytułów i recenzji użytkowników ...
Praca licencjacka „Granice pomiędzy sztuką a konsumeryzmem w XX wieku” opowiada o zmianach w sztuce XX
wieku, spowodowanych poprzez rozwój technologiczny i industrializację, i ukazuje zależności między
konsumpcjonizmem ...
Global climate changes are one of the most important challenges for humanity right now. This
paper examines the role of graphic designers in the fight for climate justice as well as the
visual language and graphic tools ...
Ascribing meaning to the movement of stars and planets was for a long time a way for people to
make sense of their existence. It is, therefore, not surprising that during different periods,
astrology and astronomy produced ...
Tematem mojego projektu dyplomowego jest grecka restauracja .
Chciałam zaoferować moją propozycję,chociaż nigdy wcześniej nie projektowałam restauracji. Pragnę podzielić się swoją koncepcją. Pomysł na projekt restauracji ...
Horror obecnie cieszy się dużą popularnością, a wraz z pojawieniem się nowego medium, jakim jest gra wideo, przeszedł na kolejny etap ewolucji jako gatunek. Mimo pewnych podobieństw do literatury i kina bądź inspiracji z ...
W tej pracy, zatytułowanej „Gry indie jako most łączący tradycyjną grę komputerową i sztukę współczesną” przedstawiam przykłady dwóch gier, które charakteryzują się innowacyjnym podejściem do swojego medium – tym sposobem ...