Jak często państwo widzą różne formy reklam? Bardzo często. Ale nie wszystkie reklamy są widoczne i
nie zawsze rozumiemy że patrzymy na reklamę. A nawet w grach komputerowych jest reklama chociaż
nie każdy grać to ...
Celem pracy jest nakreślenie potencjalnej korelacji pomiędzy grami wideo a depresją i stanami lękowymi. W tym celu tekst zawiera kilka rozdziałów, które poruszają różne, istotne dla tematu zagadnienia - począwszy od ustalenia ...
Wizualizacja jest jednym z najważniejszych elementów w produkcji gier wideo. Styl
graficzny nadaje wyjątkową atmosferę oraz robi grę bardziej a trakcyjną i fascynującą.
Niniejsza praca, podejmuje badania w obszarze ...
W pierwszym rozdziale definiuję gry komputerowe i książki i omawiam ich znaczenie. Tu
zwracam uwagę w szczególności na różnice w historii i technologii tych mediów i wynikające
z nich różnice w ich postrzeganiu przez ...
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie, że gry komputerowe, jako twór nowego medium, mogą być narzędziem wykorzystywanym do edukowania. Jest wiele gier, które w pierwotnym założeniu były przeznaczone do celów rozrywkowych, ...
Praca podejmuje problematykę dotyczącą miejsca gier komputerowych w świecie sztuki,
gdzie są one analizowane pod kątem artystycznym wybranych definicji. Ponadto praca bazuje
na definicji Władysława Tatarkiewicza, a jako ...
Przedmiotem niniejszego opracowania jest wróżbiarstwo, jego znaczenie psychologiczne oraz rola
w sztuce, zarówno współczesnej, jak i dawnej. Próbuję w swojej pracy odpowiedzieć na pytanie,
dlaczego ludzie się do niego ...
Niniejsza praca skupia się na dyskusji dotyczącej uznania gier komputerowych jako formy sztuki, toczącej się między środowiskiem artystycznym, a konsumentami i twórcami gier. Tekst ma za zadanie przybliżyć argumenty obu ...
W tej pracy analizuję gry wideo w kontekście sztuki i Gesamtkunstwerk. Przybliżam kontekst społeczny i historyczny, by wyjaśnić jak gry są obecnie odbierane w społeczeństwie i jakie mogą być tego przyczyny. Znajduję ...
Omamy. Dzisiaj halucynacje są uważane za oznakę choroby, zaburzeń psychicznych, wszelkich odchyleń
lub powstają w wyniku używania narkotyków. Wiele osób ukrywa fakt występowania u
siebie halucynacji przed społeczeństwem, ...
The aim of this dissertation is to investigate whether Hayao Miyazaki’s animated film
Spirited Away can be identified as a folk tale in accordance with Propp’s classification,
defined in “Morphology of the Folktale”. In ...
Analizując życie Henryka
Tomaszewskiego, jego historię zawodową i życie
osobiste, można zauważyć jak wiele doświadczeń,
momentami przypadkowych, złożyło się na sukces artysty.
Poznanie Eryka Lipińskiego, już na ...
W niniejszej pracy skupiam się na jednym z artystów powiązanych z Polską Szkołą
Plakatu, Henrykiem Tomaszewskim, starając się dowieść tezy, iż jego prace niosą za sobą
uniwersalny, wciąż aktualny przekaz oraz do dziś ...
Moją prace postanowiłam poświęcić jednemu z najwybitniejszych twórców plakatów
w Polsce, Henrykowi Tomaszewskiemu. Skupię się przede wszystkim na przybliżeniu jego
twórczości jako plakacisty i ilustratora. Omówię także ...
Praca magisterska „Historia animacji na przykładzie studia Pixar” opisuje zagadnienia związane z ewolucją animacji która nastąpiła wraz z dynamicznym rozwojem technologii cyfrowych. Przybliżono tu okoliczności pierwszych ...
W niniejszej pracy starałem się przedstawić ogólny zarys kanadyjskiej animacji. Celem jej powstania jest przybliżenie czytelnikowi twórców i ich licznych dzieł, od początków kina do czasów współczesnych. Duży nacisk położyłem ...
Praca opisuje historię animacji w Wielkiej Brytanii. Podzielona jest na kilka głównych
okresów. Jest to animacja przed II Wojną Światową, gdzie przybliżona jest Historia Flagi i tacy
autorzy jak Anson Dyers czy Hector ...