Repozytorium PJATK

Walt Disney Studio. Historia i rozwój w latach 1920-1933.

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Pazgan, Kamila
dc.date.accessioned 2021-08-18T12:35:14Z
dc.date.available 2021-08-18T12:35:14Z
dc.date.issued 2021-08-18
dc.identifier.issn 2016/LIC/ANI/14
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/779
dc.description.abstract Firma Walta Disney w tym, Walt Disney Studio, o której jest mowa w niniejszej pracy po dzień dzisiejszy istnieje i zajmuje się produkcją filmów. Jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych i uznawanych firm na świecie. Disney miał olbrzymi wpływ na historie kina amerykańskiego i zachwycił miliony ludzi. Wszystko zaczęło się ponad 90 lat temu w Stanach Zjednoczonych. Praca ta obejmuje lata 1920 – 1933. Ukazuje młodego Disneya i początki jego kariery. Przyczyną wyboru tematyki pracy było moje duże zainteresowanie filmem animowanym. Jedną z najbardziej wybitnych postaci w tej dziedzinie jest Walt Disney, dlatego postanowiłam napisać o nim prace. Do napisanie tej pracy głównym źródłem wiadomości dla mnie była książka: Walt Disney Potęga Marzeń Boba Thomasa. Jest to biografia przedstawiająca całe życie Disneya. Książka ta zawiera zarówno życie prywatne Disneya jak i jego drogę do osiągnięcia sukcesu. Ponadto korzystałam również z Walt before Mickey: Disney Early Years, 1919-1928 Timothego S. Susanin. Pozycja ta była pomocna w poznaniu okresu z życia Disneya przed powstaniem Myszki Miki. Korzystałam również z Sztuka animacji. Od ołówka do piksela. Historia filmu animowanego Jerrego Beck. Lektura ta pozwoliła mi poznać historie filmu animowanego. W pierwszym rozdziale – Walt Elias Disney – lata dzieciństwa i młodości opisuję szczegółowo okres dzieciństwa i młodości Disneya. Ukazuję życie rodzinne i panujące tam zasady wychowania dzieci oraz częste przeprowadzki rodziny Disneyów. Opisuję również pierwszą prace małego Walta Disneya jako roznosiciela gazet. Kolejne zarobkowe prace – praca na kolei, na poczcie, w fabryce. Budzące się zainteresowanie rysunkiem i teatrem. Wyjazd do Francji jako ochotnika Czerwonego Krzyża. Jego powrót do Ameryki i kontynuowanie nauki w szkole średniej. Podjęcie decyzji o przeprowadzce do Kansas City i rozpoczęcie pracy rysownika. Drugi rozdział - Początki działalności obejmujące lata 1920 – 1927. Rozdział ten podzielony jest na trzy podrozdziały: założenie Iweks-Disney Commercial Artists, utworzenie Laugh-O-Gram Films, powstanie Disney Brothers Studio. W pierwszym z nich opisuję powstanie firmy Disney i Iwerksa oraz jej krótką historię działalności. Drugi podrozdział zawiera opis utworzenia i funkcjonowania firmy po nazwą Laugh-O-Gram Films. Pokazuję realizacje pierwszych filmów wzorowanych na powieściach, tworzenie kronik czy krótkich filmów na zamówienie. W tym okresie Disney próbuje stworzyć pierwszy film z udziałem żywej postaci wprowadzonej do świata animacji. Po nieudanych kontraktach Disney bankrutuje i postanawia zacząć wszystko od nowa. Wyrusza do Hollywood. Trzeci podrozdział opisuje nieudane próby zaistnienia Disneya w roli reżysera w Hollywood.. Disney dochodzi do wniosku, że jego przyszłością są kreskówki. Ponownie rozpoczyna współprace z panią Winkler i znajduje sponsorów na serię Czarodziejski świat Alicji. Seria ta odnosi duży sukces, dzięki czemu Disney rozwija swoje studio. Zmienia się dystrybutor filmów i zostaje nim mąż pani Winkler – Charles Mintz. Również zmienia się nazwa firmy na Walt Disney Studio. Trzeci rozdział nosi nazwę – Twórczość Disneya w latach 1927 – 1928. Składa się on z dwóch podrozdziałów: Stworzenie Szczęśliwego zajączka Oswalda i Narodziny Myszki Miki. W pierwszym podrozdziale jest opisana kontynuacja współpracy Disney z Mintzem. Współpraca ta owocuje powstaniem serii Szczęśliwy zajączek Oswald. Filmy zostały bardzo dobrze przyjęte przez widzów i recenzentów. Opisuję również konflikt Disneya z Mintzem, który doprowadza do odebrania Disneyowi prawa tworzenia filmów z zajączkiem. W tym konflikcie Disney traci także pracowników, którzy zaczynają współprace z Mintzem. Drugi podrozdział – Narodziny Myszki Miki opisuje historię powstania i sukcesu myszki. W tym podrozdziale znajduje się również szczegółowy proces stworzenia myszki oraz filmy, w których myszka była główną postacią m.in. film – Plane Crazy czy Steamboat Willie. W filmie Steamboat Willie Disney po raz pierwszy zsynchronizował dźwięk z obrazem co okazało się wielkim atutem tego filmu. Opisuje miłość Ameryki do Myszki Miki i wielką popularność Disneya, twórcy tych filmów. Kolejnym tematem są problemy Disneya z dystrybutorem, który okazał się oszustem oraz opisuję drogę podpisania kontraktu z Columbia Pictures. Ostatnią sprawą, którą poruszam w tym rozdziale jest sprzedaż licencji na postać myszki i innych bohaterów kreskówki. Sprzedaż tych licencji przyniosła duże pieniądze Disneyowi. Czwarty rozdział nosi nazwę – Seria Beztroskie Symfonie – lata 1929-1933. Opisuję kolejne spotkanie Disneya z Stallingiem. Zaowocowało ono pomysłem stworzenia filmu pt. Taniec szkieletów oraz całą serie filmów o rożnej tematyce, z rożnymi bohaterami co miało umożliwić eksperymentowanie z nowymi technikami. W tym okresie po raz pierwszy w tworzeniu filmu został wprowadzony przez Disneya kolor. Było to wielkie osiągnięcie, które przyczyniło się do otrzymania przez Disneya pierwszego Oscara za film Flowers and Trees. W tym rozdziale także opisuję bardzo ważny film dla twórczości Disney – Three Little Pigs i jego znaczenie dla Ameryki w dobie kryzysu. Ostatnią częścią tego rozdziału jest krótki opis nowych technik stosowanych przez Walt Disney Studio. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 3772
dc.title Walt Disney Studio. Historia i rozwój w latach 1920-1933. pl_PL
dc.title.alternative Dziecięcy świat. pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto