Streszczenie:
Szukając odpowiedzi na pytanie postawione w temacie pracy przeprowadzono
analizę problemu w trzech głównych rozdziałach.
W rozdziale pierwszym zdefiniowane zostały pojęcia wizerunku i odświeżania, co
stanowi bazę do dalszych rozważań.
W rozdziale drugim opisane zostało zjawisko reklamy jako narzędzie wpływania na
konsumenta, a co za tym idzie sprzedaży produktu. Ponadto opisane zostały trzy zjawiska
mające wpływ na nakłonienie konsumenta do dokonania zakupu. Głównym sposobem
stosowanym przez firmy za pośrednictwem reklamy jest przekonanie konsumenta o
przydatności i niezbędności danego produktu dla osiągnięcia celów lub zaspokojenia
pragnień i potrzeb. Kolejną techniką jest celowe obniżanie jakości produktów aby długość
ich użytkowania była krótsza. Tym samym wymuszając zakup nowego. Ostatnim
aspektem jest moda. Skłania ona do zmiany posiadanych produktów na nowe mimo ich
ciągłej przydatności i funkcjonalności.
Ważną kwestią przy podejmowaniu decyzji przez klienta są panujące trendy. Na ich
powstawanie duży wpływ mają nowe technologie, które czynią produkt świeżym,
atrakcyjnym i budzącym zainteresowanie.
W kolejnym, trzecim rozdziale zdefiniowano, jakie jest znaczenie przedmiotów dla
człowieka. Są one nieodłącznym elementem jego codziennego funkcjonowania. Powód
takiego stanu rzeczy został rozważony w kontekście piramidy potrzeb Maslowa stawiając
tezę, że przedmioty mogą zaspokajać potrzeby z każdego jej poziomu.
Wnioskując z przeprowadzonej analizy na rynku produktów istnieje ogromna
konkurencja. W związku z tym nie wystarczy potrafić zrobić dobry produkt. Sztuką jest
wprowadzenie go na rynek i ustabilizowanie pozycji marki. W tym celu konieczna jest
ewolucja firmy w odpowiedzi na zmiany na rynku z jednoczesnym zachowaniem
dotychczasowej rozpoznawalności. Przedmioty stanowią bardzo ważny element życia
człowieka. Czyni to reklamę potężnym narzędziem wpływającym na wybory konsumentów.