Streszczenie:
W swojej pracy skoncentruję się na elementach systemu identyfikacji wizualnej firmy oraz przedstawię korzyści, płynące z umiejętnego stosowania ów systemu. Zaczynając od wyjaśnienia pojęcia corporate identity, które wzbudziło na początku mojej drogi wiele emocji, poprzez historię jego powstania, aż do opisu poszczególnych elementów zarówno tych bazowych jak i funkcjonalnych. Wizualna strona corporate identity od dawna budziła we mnie duże zainteresowanie, nie tylko pod kątem grafiki, ale również poprzez powiązania z psychologią. Fascynujące dla mnie jest, jak bardzo zachowanie koherentności pewnych działań ma wpływ na budowanie tożsamości organizacji, jaki potencjał ma świadoma praca nad tym projektem, ile możemy osiągnąć poprzez spójną, pozbawioną przypadkowości, przemyślaną identyfikację wizualną. Zastanawiająca jest dla mnie również pewnego rodzaju nieświadomość społeczeństwa, które karmione jest codziennie, nie zdając sobie nawet czasem z tego sprawy, mnóstwem komunikatów, które są skrupulatnie przygotowywane przez specjalistów, aby wzbudzać w nim określone emocje oraz wywoływać konkretne reakcje. To jaką siłę ma obraz i kolor to temat na oddzielną pracę, ale muszę w tym miejscu podkreślić, że jest ona ogromna. To potencjał, który w odpowiedni sposób wykorzystany w biznesie przynosi ogromne korzyści. Co się składa na corporate identity, a co na visual identity? Co miało wpływ na narodziny tych zagadnień? Jak ewoluowały one na przestrzeni czasu? Dlaczego zachowanie spójności jest tak istotne aby osiągnąć sukces? Postaram się odpowiedzieć na te i inne pytania, wykorzystując wiedzę zdobytą z książek, własnego doświadczenia, uzupełniając przy tym całość o własne spostrzeżenia i opinie.