Streszczenie:
W swojej pracy skoncentruje się na przedstawieniu roli jaką pełni kamera w świecie filmu. Zaczynając od opisania początków jej powstania, poprzez konstrukcję, elementy dodatkowe, sposób wykorzystania, poruszania, aż do zagłębienia się w tematy kompozycyjne przy użyciu konkretnych narzędzi. Każdy element, który możemy oglądać na ekranie kina lub telewizora zawiera w sobie ślady wykorzystania tego niezwykłego i rozbudowanego narzędzia jakim jest kamera. Urządzenie to dzięki swojej konstrukcji i elementom, które mogą przy nim istnieć oraz, które można wykorzystać, daje nieograniczone możliwości jako środka wyrazu.
To jakie możliwość, wraz z odpowiednią muzyką i kolorem, daje nam kamera jest niesamowite. Nie mogłem nie wspomnieć o kolorze i muzyce gdyż ich rola jest równie ogromna, na tyle, że jest to temat na oddzielną pracę. Dzięki kamerze możemy wywoływać w ludziach określone emocje, od płaczu poprzez zamyślenie aż do śmiechu, jednocześnie nie musząc się odzywać. Bardzo często ludzie nie zwracają uwagi na ujęcia, ze względu na ich naturalność, kolejność w jakiej są ułożone. Nie myślą o tym czy zastosowano obiektyw sferyczny czy anamorficzny, jaką miał ogniskową i jaki rodzaj błony lub matrycy został użyty.
Jaką kompozycję ułożyć? Co to jest steadicam? Co to jest obiektyw anamorficzny i czy warto go stosować? Jak ruszać kamerą aby sceny były bardziej wiarygodne? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć wykorzystując wiedzę zdobytą z książek i własnego doświadczenia.