Repozytorium PJATK

Barwa w sztuce japońskiej

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kobylińska, Anna
dc.date.accessioned 2021-08-16T09:54:01Z
dc.date.available 2021-08-16T09:54:01Z
dc.date.issued 2021-08-16
dc.identifier.issn 2016/LIC/WIZ/12
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/705
dc.description.abstract W pracy przedstawiłam zagadnienia związane z barwą dotyczące wybranych dziedzin sztuki japońskiej – malarstwa, drzeworytu i ceramiki. Pierwszy rozdział dotyczy symboliki oraz prezentuje niektóre z tradycyjnych barw, które nadal pojawiają się zarówno w sztuce, jak i w życiu codziennym. Już samo bogactwo nazw sugeruje niezwykłą wrażliwość na barwy. Jeszcze szersza i bogatsza niż powszechnie stosowany zasób określeń odcieni jest paleta pigmentów mineralnych stosowanych w malarstwie. Ich systematyka została przedstawiona w kolejnym rozdziale. W rozdziale trzecim zamieszczona jest krótka charakterystyka poszczególnych okresów w historii sztuki, ze zwróceniem uwagi na zagadnienia barwy, zasady malarskie mające wpływ na kolorystykę, wykorzystanie materiałów oraz sposób malowania. Następnie scharakteryzowany został drzeworyt ukiyo-e. Począwszy od XIX wieku był on najbardziej rozpoznawalnym elementem sztuki japońskiej na Zachodzie i wywarł ogromny wpływ na artystów zachodnich na przełomie XIX i XX wieku. Rozdział zamyka sekcja dotycząca ceramiki, jej rozwoju, stosowanych materiałów i preferencji dotyczących barw naczyń. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 3756
dc.title Barwa w sztuce japońskiej pl_PL
dc.title.alternative Projekt książki wspieranej technologią AR pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto