Repozytorium PJATK

Branding, czyli połączenie dwóch odrębnych światów - marketingu i grafiki

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Grochowska, Agata
dc.date.accessioned 2021-08-13T11:56:50Z
dc.date.available 2021-08-13T11:56:50Z
dc.date.issued 2021-08-13
dc.identifier.issn 2016/M/WIZ/17
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/680
dc.description.abstract Niniejsza praca magisterska podejmuje problematykę kształtowania marki w kontekście marketingu i grafiki . Wielowymiarowość owych zagadnień wymaga dokładnego zapoznania się z terminami takimi jak marka, rynek, rozwój oraz zrozumieniem czym tak naprawdę jest branding. W nurcie grafiki wiąże się to z rozmaitymi obszernymi działaniami podejmowanymi w studiach graficznych. Projektowanie graficznego wizerunku firmy często jest ściśle powiązane z marketingiem. Tym niemniej, praca magisterska mieści się zasadniczo w etapach rozwoju marki oraz w tworzeniu wizualizacji potrzebnej do identyfikacji firmy. Uważam, że dzięki szerszemu podejściu nie tylko z perspektywy marketingu bądź odrębnie z perspektywy grafiki analiza problematyki pracy zyskała pełniejszy kontekst. Wybór tematu został uwarunkowany w znacznej mierze przez zainteresowanie zjawiskiem brandingu oraz chęcią poszerzania wiedzy na ten temat. Dodatkowym aspektem jest fakt, iż praca teoretyczna ściśle wiąże się z pracą praktyczną - projektem. Zamysłem obu części dyplomu jest kształtowanie marki od strony praktycznej i teoretycznej. Ten pomysł pozwoli wykorzystać wiedzę teoretyczną przy tworzeniu logo i wielu innych elementów graficznych niezbędnych do zrealizowaniua celu, którym jest spójny wizerunek firmy. Łączenie tych dwóch płaszczyzn jest niezwykle ważne, aby uzyskać efektywność w pracy nad kreowaniem marki. Ponadto uważam, iż świadomość w podejmowaniu decyzji to nieodłączna cecha ludzi dążących do wyznaczonego celu. Należy zauważyć, że zbiór publikacji na temat brandingu od strony marketingu jest ukierunkowany wyłącznie na brand marketing i ogólne zasady dotyczące postępowania w praktyce brandingu. Książki zwierają rozważania wielu wybitnych ekspertów takich, jak Paweł Niziński, Jarosław Szczepański, Simon Anholt. Analiza rzadko wykracza poza charakter ściśle ekonomiczny. Zupełnie inaczej jest w przypadku literatury poświęconej grafice. Zawiera ona ogólne aspekty projektowania, porady przydatne do pełnienia zawodu grafika takie, jak umiejętne poszukiwanie inspiracji i zachowywanie przy tym oryginalności twórczej, kreowanie logotypów, wskazówki jak umiejętnie poprowadzić współpracę z klientem. Można również zaczerpnąć wiedzy na temat znaczenia wizerunku marki, co bezpośrednio przekłada się na efektywność projektów tworzonych pod kątem brandingu. Jednakże nie są to publikacje dotyczące jedynie i bezpośrednio brandingu. W mojej pracy postaram się klarownie odpowiedzieć między innymi na takie pytania: Czym jest branding? Jakie są etapy rozwoju brandingu? Czym jest rebranding? Czy kiedykolwiek branding wiązał się z niepowodzeniem marki? Celem jest stworzenie przejrzystego kompendium wiedzy, które będzie przydatne przy pracy zarówno przyszłym marketingowcom jak i grafikom. Pozwoli na efektywniejsze działanie i na łączenie takich dwóch dziedzin, jak marketing i grafika, w spójną całość. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 3792
dc.title Branding, czyli połączenie dwóch odrębnych światów - marketingu i grafiki pl_PL
dc.title.alternative Branding serwisu samochodowego Motolab pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto