Repozytorium PJATK

Analiza percepcji człowieka kluczem do efektywnego projektowania wizerunku marki.

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Ellmann, Ewelina
dc.date.accessioned 2021-08-13T11:32:02Z
dc.date.available 2021-08-13T11:32:02Z
dc.date.issued 2021-08-13
dc.identifier.issn 2016/M/WIZ/16
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/675
dc.description.abstract Moja praca miała na celu scharakteryzowanie pojęcia percepcji wzrokowej człowieka jako punktu wyjścia dla współczesnego projektowania identyfikacji wizualnej. Pracę rozpoczęłam od przybliżenia zasad widzenia oraz percepcji człowieka, następnie zajęłam się tematem ewolucji widzenia począwszy od starożytności kończąc na współczesności. Kolejnym zagadnieniem, które przeanalizowałam jest wpływ formy, barwy i faktury na odbiorcę. W tym rozdziale scharakteryzowałam główne składniki formy wpływające na odbiór widzianych przez nas obrazów. W kolejnej części pracy traktującej o projektowaniu zdefiniowałam pojęcie projektowania wizerunku marki oraz podkreśliłam jej wagę w aspekcie rozwoju nowego przedsiębiorstwa. W kolejnym rozdziale odwołałam się do genezy pierwszych logotypów oraz warunków ich powstawania oraz czynnikach sprzyjającym ich rozwoju. Dalsza część pracy jest omówieniem zasad współczesnego projektowania graficznego, oraz pojęć bezpośrednio z nim związanych. Sekcję tą można traktować jak swego rodzaju podręcznik dla twórców identyfikacji firmowej. Starałam się zawrzeć w niej wszelkie niezbędne wskazówki pozwalające stworzyć profesjonalny i atrakcyjny logotyp oraz przystający do niego wachlarz materiałów promocyjnych. Następnie postanowiłam poruszyć temat rebrandingu, gdyż wydawał mi się on dość skomplikowaną kwestią, wartą omówienia na łamach pracy. Przedstawiłam również proces powstawania współczesnych logotypów. Podsumowaniem mojej pracy jest analiza stworzonej przeze mnie identyfikacji studia Brandico. Projekty wykonałam w oparciu o zgromadzoną wiedzę na temat percepcji człowieka oraz zasad profesjonalnego projektowania ujętego w literaturze. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 3790
dc.title Analiza percepcji człowieka kluczem do efektywnego projektowania wizerunku marki. pl_PL
dc.title.alternative Brandico wizualizacja marki pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto