dc.description.abstract |
Moja praca miała na celu scharakteryzowanie pojęcia percepcji wzrokowej człowieka jako
punktu wyjścia dla współczesnego projektowania identyfikacji wizualnej. Pracę rozpoczęłam
od przybliżenia zasad widzenia oraz percepcji człowieka, następnie zajęłam się tematem
ewolucji widzenia począwszy od starożytności kończąc na współczesności. Kolejnym
zagadnieniem, które przeanalizowałam jest wpływ formy, barwy i faktury na odbiorcę.
W tym rozdziale scharakteryzowałam główne składniki formy wpływające na odbiór
widzianych przez nas obrazów. W kolejnej części pracy traktującej o projektowaniu
zdefiniowałam pojęcie projektowania wizerunku marki oraz podkreśliłam jej wagę w aspekcie
rozwoju nowego przedsiębiorstwa. W kolejnym rozdziale odwołałam się do genezy pierwszych
logotypów oraz warunków ich powstawania oraz czynnikach sprzyjającym ich rozwoju.
Dalsza część pracy jest omówieniem zasad współczesnego projektowania graficznego, oraz
pojęć bezpośrednio z nim związanych. Sekcję tą można traktować jak swego rodzaju
podręcznik dla twórców identyfikacji firmowej. Starałam się zawrzeć w niej wszelkie niezbędne
wskazówki pozwalające stworzyć profesjonalny i atrakcyjny logotyp oraz przystający do niego
wachlarz materiałów promocyjnych. Następnie postanowiłam poruszyć temat rebrandingu,
gdyż wydawał mi się on dość skomplikowaną kwestią, wartą omówienia na łamach pracy.
Przedstawiłam również proces powstawania współczesnych logotypów. Podsumowaniem mojej
pracy jest analiza stworzonej przeze mnie identyfikacji studia Brandico. Projekty wykonałam
w oparciu o zgromadzoną wiedzę na temat percepcji człowieka oraz zasad profesjonalnego
projektowania ujętego w literaturze. |
pl_PL |