dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy jest przybliżenie tematyki projektowania aplikacji mobilnych.
W pracy opisano proces przez, który przeszły telefony komórkowe oraz aplikacje mobilne.
Na przestrzeni ponad wieku telefony zrewolucjonizowały ludzkie życie. Na początku
nieporęczne, mało funkcjonalne, umożliwiały jedynie wykonywanie krótkich rozmów. Później
doszły także krótkie wiadomości SMS i kiepski Internet. Aż w końcu pojawiły się
wielofunkcyjne smartfony z ekranem dotykowym i Internetem mobilnym LTE.
Przedstawiono również, w jaki sposób obecne aplikacje mobilne wpływają na ludzkie życie.
W XXI wieku ludzie korzystają z telefonów komórkowych w celu zwiększenia swojej
wydajności, komfortu, rozrywki – wszędzie i o każdej porze. Aby konsumenci docenili
aplikację mobilną, musi być przede wszystkim użyteczna, funkcjonalna, wyróżniać się
szybkością i niezawodnością. Użytkownicy szukają i testują najlepsze rozwiązania czy
narzędzia w celu znalezienia rozwiązania, które polepszy i uprości im życie.
Następnie zaprezentowano podstawowe terminy związane z zagadnieniem projektowania
doświadczeń użytkownika (tzw. User Experience). Wyjaśniono najczęściej spotykane pojęcia
oraz przedstawiono zasady, które obowiązują przy projektowaniu zorientowanym na
użytkownika.
Przeanalizowano również, jak ograniczenia urządzeń mobilnych wpływają na odczucia ich
użytkowników. Nieskończona liczba funkcjonalności oraz małe rozmiary tych urządzeń,
stanowią nie lada wyzwanie dla projektantów doświadczeń i użyteczności. Przedstawiono
również najważniejsze zasady, o których należy pamiętać podczas projektowania aplikacji
mobilnych. Następnie wyjaśniono normy i założenia projektowania aplikacji mobilnych
uwzględniających wymagania platformy iOS.
W końcowej części pracy zaprezentowano proces tworzenia aplikacji, zaczynając od
rysowania makiet, planowania funkcjonalności, poprzez projektowanie grafik, skończywszy na
interaktywnych prototypach tworzonych w aplikacji internetowej proto.io. Przy okazji
wspomniano również, czym są Urban Games oraz do czego można wykorzystać rozszerzoną
rzeczywistość. |
pl_PL |