Repozytorium PJATK

Podstawy projektowania funkcjonalnych aplikacji mobilnych

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kumela, Elżbieta
dc.date.accessioned 2021-08-12T12:57:09Z
dc.date.available 2021-08-12T12:57:09Z
dc.date.issued 2021-08-12
dc.identifier.issn 2016/M/WIZ/5
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/668
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest przybliżenie tematyki projektowania aplikacji mobilnych. W pracy opisano proces przez, który przeszły telefony komórkowe oraz aplikacje mobilne. Na przestrzeni ponad wieku telefony zrewolucjonizowały ludzkie życie. Na początku nieporęczne, mało funkcjonalne, umożliwiały jedynie wykonywanie krótkich rozmów. Później doszły także krótkie wiadomości SMS i kiepski Internet. Aż w końcu pojawiły się wielofunkcyjne smartfony z ekranem dotykowym i Internetem mobilnym LTE. Przedstawiono również, w jaki sposób obecne aplikacje mobilne wpływają na ludzkie życie. W XXI wieku ludzie korzystają z telefonów komórkowych w celu zwiększenia swojej wydajności, komfortu, rozrywki – wszędzie i o każdej porze. Aby konsumenci docenili aplikację mobilną, musi być przede wszystkim użyteczna, funkcjonalna, wyróżniać się szybkością i niezawodnością. Użytkownicy szukają i testują najlepsze rozwiązania czy narzędzia w celu znalezienia rozwiązania, które polepszy i uprości im życie. Następnie zaprezentowano podstawowe terminy związane z zagadnieniem projektowania doświadczeń użytkownika (tzw. User Experience). Wyjaśniono najczęściej spotykane pojęcia oraz przedstawiono zasady, które obowiązują przy projektowaniu zorientowanym na użytkownika. Przeanalizowano również, jak ograniczenia urządzeń mobilnych wpływają na odczucia ich użytkowników. Nieskończona liczba funkcjonalności oraz małe rozmiary tych urządzeń, stanowią nie lada wyzwanie dla projektantów doświadczeń i użyteczności. Przedstawiono również najważniejsze zasady, o których należy pamiętać podczas projektowania aplikacji mobilnych. Następnie wyjaśniono normy i założenia projektowania aplikacji mobilnych uwzględniających wymagania platformy iOS. W końcowej części pracy zaprezentowano proces tworzenia aplikacji, zaczynając od rysowania makiet, planowania funkcjonalności, poprzez projektowanie grafik, skończywszy na interaktywnych prototypach tworzonych w aplikacji internetowej proto.io. Przy okazji wspomniano również, czym są Urban Games oraz do czego można wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 3703
dc.title Podstawy projektowania funkcjonalnych aplikacji mobilnych pl_PL
dc.title.alternative Autorska aplikacja mobilna „History” pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto