Repozytorium PJATK

Współczesna ilustracja w książkach dla dzieci. Walory artystyczne i poznawcze

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Jasińska, Marta
dc.date.accessioned 2021-08-12T12:48:17Z
dc.date.available 2021-08-12T12:48:17Z
dc.date.issued 2021-08-12
dc.identifier.issn 2016/M/WIZ/3
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/666
dc.description.abstract Celem mojej pracy jest omówienie kształtujących rozwój poznawczy i artystyczny funkcji ilustracji we współczesnych książkach dla dzieci. Na wybranych przykładach pokażę, jaki wpływ wywiera ona na percepcję małego odbiorcy oraz jaką rolę spełnia na początkowym etapie nauki. Opierając się na stwierdzeniach Stefana Szumana, Andrzeja Banacha i Ireny Słońskiej, przeanalizuję istotę ilustracji i jej współoddziaływanie z tekstem, jak również jej adekwatność do wieku dziecka. Wymienię książki, sklasyfikowane przez różne źródła, jako posiadające najwyższe i najniższe walory artystyczne i poznawcze, pod względem głównie ilustratorskim. Na koniec zajmę się zjawiskiem powstania książki bez obrazków, w Stanach Zjednoczonych Ameryki “The Book with No Pictures”. Książka ta ma skoncentrować uwagę dziecka na tekście i jego oddziaływaniu na wyobraźnię poprzez zabawę.1 W Polsce wydawnictwo Czarna Owieczka wydało polską wersję która cieszy się dużą popularnością. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 3700
dc.title Współczesna ilustracja w książkach dla dzieci. Walory artystyczne i poznawcze pl_PL
dc.title.alternative Książka dla dzieci z nowoczesnymi technologiami pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto