Streszczenie:
Praca, „Odmienność reklamy w Islandii”, przybliża jak Islandczycy sprzedają swoje produkty
i co przyczyniło się do tego jak korzystają z mediów w celu pozyskania możliwie największej
liczby zagranicznych klientów. W pracy przedstawiono również krótką historię narodu
islandzkiego, ukazując kształtowanie się mentalności obywateli i ich podejście do polityki, co
przekłada się na sposób odbioru oraz tworzenia reklam ukazywanych w mediach. Następnie
scharakteryzowano główne środki masowego przekazu wykorzystywane na Islandii, w celu
wskazania co odróżnia je od tych stosowanych w Europie kontynentalnej. Przedstawiono
również zabiegi reklamowe zastosowane po wybuchu wulkanu Eyjafjallajökul w 2010r., które
dzięki niezwykłej strategii marketingowej pozwoliły przekształcić negatywny wizerunek
Islandii w zagranicznych mediach w szansę na promocję kraju jako wyjątkową destynację
turystyczną.
Celem pracy jest przedstawienie w jaki sposób Islandczycy tworzą kampanie reklamowe i jak
różnią się one od tych w Europie kontynentalnej. Cel ma charakter poznawczy i służy
przybliżeniu innej kultury reklamy.