dc.contributor.author |
Kunicka, Monika |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-11T13:11:55Z |
|
dc.date.available |
2021-08-11T13:11:55Z |
|
dc.date.issued |
2021-08-11 |
|
dc.identifier.issn |
2017/LIC/WIZ/52 |
|
dc.identifier.uri |
https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/637 |
|
dc.description.abstract |
Niniejsza praca ma na celu ukazanie inspiracji elementami epoki średniowieczem w
kulturze masowej. Praca najbardziej skupia się na architekturze romańskiej i gotyckiej. Poruszona
jest też kwestia wykorzystywania inspiracji średniowieczem w grach wideo, które to
właśnie występują w pracy w roli kultury masowej. Gry wideo są obecnie tak rozpowszechnione,
iż można by powiedzieć, że obecnie goszczą one w każdym domu. Z gier korzystała
niemalże każda osoba mająca w swoim domu komputer, konsolę lub inne urządzenie na którym
można w taką grę uruchomić. Dlatego są one bardzo dobrym podłożem do przeanalizowania
zagadnienia postawionego w tezie pracy i wyciągnięcia na tej postawie wniosków.
W pierwszym rozdziale omówiono samo średniowiecze. Przedstawione zostały
charakterystyczne wydarzenia dające przesłanki o rozpoczęciu nowej epoki i o jej zakończeniu
oraz ich wpływom na cały czas jej trwania. W szczególności zostały przedyskutowane
elementy stylu romańskiego i gotyckiego. Charakterystyka średniowiecza nakreśli
czytelnikowi procesy i zmiany jakie wtedy następowały co zostanie wykorzystane w dyskusji
o grach wideo. Uwypukli to również powody wyodrębnienia się wspomnianych wcześniej
dwóch głównych stylów architektonicznych.
Rozdział drugi traktuje o grze wideo w kulturze masowej i jej rodzajach oraz odniesieniach
do epoki średniowiecza. Przeanalizowane zostały wybrane produkcje, a następnie wyodrębniono
elementy inspirowane średniowieczem, szczególnie romanizmem i gotykiem. Ma to
na celu uświadomienie i zobrazowanie tego jak bardzo odległe czasy mogą wywierać wpływ
na dzisiejsze przedmioty kultury masowej. Czy wiele jest gier w których widać taką inspirację?
W jaki sposób architektura romańska i gotycka wpływa na naszą dzisiejszą kulturę?
Gdzie w grach wideo możemy zobaczyć inspirację tymi czasami? Jak twórcy się inspirują?
Pracy ta skupia się właśnie na poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania. |
pl_PL |
dc.language.iso |
other |
pl_PL |
dc.relation.ispartofseries |
;Nr 4333 |
|
dc.title |
Elementy architektury romańskiej, gotyckiej i średniowiecza w grach wideo |
pl_PL |
dc.title.alternative |
Komnata żywiołów – projekt wirtualnego spaceru z użyciem technologii VR |
pl_PL |
dc.type |
Thesis |
pl_PL |