Repozytorium PJATK

Elementy architektury romańskiej, gotyckiej i średniowiecza w grach wideo

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Kunicka, Monika
dc.date.accessioned 2021-08-11T13:11:55Z
dc.date.available 2021-08-11T13:11:55Z
dc.date.issued 2021-08-11
dc.identifier.issn 2017/LIC/WIZ/52
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/637
dc.description.abstract Niniejsza praca ma na celu ukazanie inspiracji elementami epoki średniowieczem w kulturze masowej. Praca najbardziej skupia się na architekturze romańskiej i gotyckiej. Poruszona jest też kwestia wykorzystywania inspiracji średniowieczem w grach wideo, które to właśnie występują w pracy w roli kultury masowej. Gry wideo są obecnie tak rozpowszechnione, iż można by powiedzieć, że obecnie goszczą one w każdym domu. Z gier korzystała niemalże każda osoba mająca w swoim domu komputer, konsolę lub inne urządzenie na którym można w taką grę uruchomić. Dlatego są one bardzo dobrym podłożem do przeanalizowania zagadnienia postawionego w tezie pracy i wyciągnięcia na tej postawie wniosków. W pierwszym rozdziale omówiono samo średniowiecze. Przedstawione zostały charakterystyczne wydarzenia dające przesłanki o rozpoczęciu nowej epoki i o jej zakończeniu oraz ich wpływom na cały czas jej trwania. W szczególności zostały przedyskutowane elementy stylu romańskiego i gotyckiego. Charakterystyka średniowiecza nakreśli czytelnikowi procesy i zmiany jakie wtedy następowały co zostanie wykorzystane w dyskusji o grach wideo. Uwypukli to również powody wyodrębnienia się wspomnianych wcześniej dwóch głównych stylów architektonicznych. Rozdział drugi traktuje o grze wideo w kulturze masowej i jej rodzajach oraz odniesieniach do epoki średniowiecza. Przeanalizowane zostały wybrane produkcje, a następnie wyodrębniono elementy inspirowane średniowieczem, szczególnie romanizmem i gotykiem. Ma to na celu uświadomienie i zobrazowanie tego jak bardzo odległe czasy mogą wywierać wpływ na dzisiejsze przedmioty kultury masowej. Czy wiele jest gier w których widać taką inspirację? W jaki sposób architektura romańska i gotycka wpływa na naszą dzisiejszą kulturę? Gdzie w grach wideo możemy zobaczyć inspirację tymi czasami? Jak twórcy się inspirują? Pracy ta skupia się właśnie na poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4333
dc.title Elementy architektury romańskiej, gotyckiej i średniowiecza w grach wideo pl_PL
dc.title.alternative Komnata żywiołów – projekt wirtualnego spaceru z użyciem technologii VR pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto