Streszczenie:
Poniższa praca licencjacka składa się z dwóch niezależnych od siebie części. Pierwszej teoretycznej oraz drugiej praktycznej. Praca teoretyczna pt: „Wpływ barwy w reklamie na percepcję konsumenta” ma na celu przedstawienie jak istotnym czynnikiem w procesie projektowania treści reklamowych jest barwa.
Przegląd literatury specjalistycznej poświęconej reklamie i barwie oraz informacje pozyskane ze źródeł internetowych pozwoliły odpowiedzieć na podstawowe zagadnienia związane z tematem, przedstawić modele powstawania barwy oraz wyjaśnić mechanizmy jej postrzegania w kontekście psychologicznym, kulturowy i symbolicznym. Treść pracy podzielona została na sześć rozdziałów.
Część praktyczna skupia się na przedstawieniu artystycznego projektu zatytułowanego „Człowiekozwierz- cykl linorytów”. Celem pracy jest zaprezentowanie pięciu ilustracji wykonanych w technice grafiki warsztatowej- linoryt. Ilustracje są symbolicznym i abstrakcyjnym powiązaniem człowieka ze zwierzęciem. Zastosowana symbolika ma za zadanie zwrócić uwagę odbiorcy na negatywne cechy ludzi oraz ich obojętność, brak zrozumienia i zaangażowania wobec drugiego człowieka.