Repozytorium PJATK

Kapsai – historia projektu gry

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Świderska, Ewa
dc.date.accessioned 2021-08-11T08:01:24Z
dc.date.available 2021-08-11T08:01:24Z
dc.date.issued 2021-08-11
dc.identifier.issn 2017/LIC/WIZ/10
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/597
dc.description.abstract Rozwój gier komputerowych przypadł na okres w drugiej połowy XX wieku. Wiąże się z dynamicznym wprowadzaniem wielu zmian i innowacji. Gry od prostych symulacji gry w tenisa wyewoluowały do bardzo skomplikowanych i zaawansowanych produkcji w zakresie fabuły, grafiki i rozgrywki. Dziś na stałe wpisały się do kultury masowej i zakwalifikowały się do kanonów nowych mediów. O różnorodności gier świadczy mnogość gatunków, a także ilość technologii wykorzystywanych przy ich tworzeniu. Rynek gier komputerowych od początku zdobywany był przez pasjonatów i poszukiwaczy zysków. Niniejsza praca dotyczy historii projektu gry wideo, czyli historii tworzenia projektu praktycznego, od początków powstawania gier, przez umiejscowienie ich w kulturze, po teoretyczny opis części praktycznej dyplomu. Pierwszy rozdział poświęcony jest historii gier komputerowych. Skupia się na ich początkach i ewolucji. Wspomina o najważniejszych tytułach gier na konsole i komputery, które wywierają wpływ na rynek aż do dzisiejszego dnia. Dodatkowo, zawiera zagadnienia dotyczące różnych gatunków gier i urządzeń przeznaczonych do grania. W drugim rozdziale gry wideo zostały usytuowane w obrębie nowych mediów. Zostały przedstawione najważniejsze cechy nowych mediów, oraz to jak w te zasady wpisują się gry. Dowiadujemy się dzięki temu jakie cechy posiadają gry komputerowe. Wplatane są w to przykłady konkretnych produkcji, które wzbogacają pracę o ciekawe przypadki użycia technologii podczas tworzenia gier. Trzeci rozdział jest opisem projektu praktycznego. Przedstawia najważniejsze informacje dotyczące gry wideo stworzonej w ramach dyplomu. Porusza zagadnienia dotyczące fabuły, rozgrywki, procesu produkcji, postaci obecnych w grze, warstwy graficznej i towarzyszącej jej warstwie audio. Jest projektem łączącym wiele technik, w tym animacji, programowania, modelowania 3D, ilustracji i tworzenia muzyki. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4125
dc.title Kapsai – historia projektu gry pl_PL
dc.title.alternative Kapsai – gra komputerowa pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto