Streszczenie:
Rozwój gier komputerowych przypadł na okres w drugiej połowy XX wieku.
Wiąże się z dynamicznym wprowadzaniem wielu zmian i innowacji. Gry od prostych
symulacji gry w tenisa wyewoluowały do bardzo skomplikowanych
i zaawansowanych produkcji w zakresie fabuły, grafiki i rozgrywki. Dziś na stałe
wpisały się do kultury masowej i zakwalifikowały się do kanonów nowych mediów.
O różnorodności gier świadczy mnogość gatunków, a także ilość technologii
wykorzystywanych przy ich tworzeniu. Rynek gier komputerowych od początku
zdobywany był przez pasjonatów i poszukiwaczy zysków.
Niniejsza praca dotyczy historii projektu gry wideo, czyli historii tworzenia
projektu praktycznego, od początków powstawania gier, przez umiejscowienie ich
w kulturze, po teoretyczny opis części praktycznej dyplomu.
Pierwszy rozdział poświęcony jest historii gier komputerowych. Skupia się na
ich początkach i ewolucji. Wspomina o najważniejszych tytułach gier na konsole
i komputery, które wywierają wpływ na rynek aż do dzisiejszego dnia. Dodatkowo,
zawiera zagadnienia dotyczące różnych gatunków gier i urządzeń przeznaczonych do
grania.
W drugim rozdziale gry wideo zostały usytuowane w obrębie nowych
mediów. Zostały przedstawione najważniejsze cechy nowych mediów, oraz to jak
w te zasady wpisują się gry. Dowiadujemy się dzięki temu jakie cechy posiadają gry
komputerowe. Wplatane są w to przykłady konkretnych produkcji, które wzbogacają
pracę o ciekawe przypadki użycia technologii podczas tworzenia gier.
Trzeci rozdział jest opisem projektu praktycznego. Przedstawia najważniejsze
informacje dotyczące gry wideo stworzonej w ramach dyplomu. Porusza zagadnienia
dotyczące fabuły, rozgrywki, procesu produkcji, postaci obecnych w grze, warstwy
graficznej i towarzyszącej jej warstwie audio. Jest projektem łączącym wiele technik,
w tym animacji, programowania, modelowania 3D, ilustracji i tworzenia muzyki.