Repozytorium PJATK

Co tworzy markę samochodową luksusowa?

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Smukała, Joanna
dc.date.accessioned 2021-08-11T06:31:30Z
dc.date.available 2021-08-11T06:31:30Z
dc.date.issued 2021-08-11
dc.identifier.issn 2017/M/WIZ/17
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/582
dc.description.abstract W mojej pracy dyplomowej chciałabym podjąć tematykę związaną z brandingiem (markowaniem). Temat ten jest bardzo ogólny, dlatego zdecydowałam się na zawężenie tej tematyki do marek samochodowych. Przedstawię, jaki czynniki przekładają się to, że marka samochodowa uważana jest za luksusową. W ramach tej pracy chciałabym przedstawić kilka zagadnień, takich jak: nazwa i copywriting, warstwę graficzną marki (logotyp jego pochodzenie oraz znaczenie, kolorystkę - w tym warianty kolorystyczne logo marki). W każdym z pod rozdziałów przedstawię pozytywny przykład markowania i negatywny. Postaram się też pokazać, że marketing samochodowy podlega tym samym zasadom, co marketing w innych branżach. Dlatego do każdego elementu kształtowania marki podam przykład spoza branży motoryzacyjnej i z samej branży motoryzacyjnej. Oprócz tego zamierzam spróbować przeanalizować cechy charakterystyczne dla branży samochodowej. Wśród wszystkich cech samochodów nie chciałabym jednak, skupiać się na kwestiach typowo technicznych, lecz na cechach związanych typowo z designem. Nie chodzi mi jednak tyle o design graficzny, ale też przemysłowy. Zastanowię się również, jaką rolę spełnia w kreowaniu marki. W swojej pracy przeanalizuję, jaką rolę w tworzeniu marki samochodowej pełni kultura marki i styl życia z daną marką się kojarzy. Za przykłady posłuży mi kilka znanych marek samochodowych, które chciałabym omówić pod kątem opisanych wyżej kategorii. Posłużę się źródłami książkowymi takim jak: “Moja marka” Herman Wali, “Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu” Laury Rais, “Dizajn i sztuka” Bruno Munari’ ego, “Mity marketingowe: marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń” Jacka Pogorzelskiego, “Budowanie" Agnieszki Walczak- Skałeckiej, “Skandaliczna historia motoryzacji” Jacka Balkana. Oraz odwołam się do serwisów internetowych polskich, takich jak Autokut Wirtualna Polska oraz tych zagranicznych, jak New York Times, The Vegre, czy stron domowych producentów samochodów. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4380
dc.title Co tworzy markę samochodową luksusowa? pl_PL
dc.title.alternative Vegan Place pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto