Streszczenie:
W mojej pracy dyplomowej chciałabym podjąć tematykę związaną z brandingiem
(markowaniem). Temat ten jest bardzo ogólny, dlatego zdecydowałam się na zawężenie tej
tematyki do marek samochodowych. Przedstawię, jaki czynniki przekładają się to, że marka
samochodowa uważana jest za luksusową.
W ramach tej pracy chciałabym przedstawić kilka zagadnień, takich jak: nazwa i copywriting,
warstwę graficzną marki (logotyp jego pochodzenie oraz znaczenie, kolorystkę - w tym
warianty kolorystyczne logo marki).
W każdym z pod rozdziałów przedstawię pozytywny przykład markowania i negatywny.
Postaram się też pokazać, że marketing samochodowy podlega tym samym zasadom, co
marketing w innych branżach. Dlatego do każdego elementu kształtowania marki podam
przykład spoza branży motoryzacyjnej i z samej branży motoryzacyjnej.
Oprócz tego zamierzam spróbować przeanalizować cechy charakterystyczne dla branży
samochodowej. Wśród wszystkich cech samochodów nie chciałabym jednak, skupiać się na
kwestiach typowo technicznych, lecz na cechach związanych typowo z designem. Nie chodzi
mi jednak tyle o design graficzny, ale też przemysłowy. Zastanowię się również, jaką rolę
spełnia w kreowaniu marki.
W swojej pracy przeanalizuję, jaką rolę w tworzeniu marki samochodowej pełni kultura marki
i styl życia z daną marką się kojarzy.
Za przykłady posłuży mi kilka znanych marek samochodowych, które chciałabym omówić pod
kątem opisanych wyżej kategorii.
Posłużę się źródłami książkowymi takim jak: “Moja marka” Herman Wali, “Wizualny młotek.
Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu” Laury Rais, “Dizajn i
sztuka” Bruno Munari’ ego, “Mity marketingowe: marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych
założeń” Jacka Pogorzelskiego, “Budowanie" Agnieszki Walczak- Skałeckiej, “Skandaliczna
historia motoryzacji” Jacka Balkana. Oraz odwołam się do serwisów internetowych polskich,
takich jak Autokut Wirtualna Polska oraz tych zagranicznych, jak New York Times, The
Vegre, czy stron domowych producentów samochodów.