Streszczenie:
W swojej pracy przedstawię ogólny zarys tematu narracji dźwiękiem i muzyką w grach komputerowych i konsolowych. W pracy przedstawione zostały historia, mająca początki w latach 70. XX wieku, główne różnice między produkcją udźwiękowienia do gier, a kompozycjami filmowymi, oraz ogólny proces tworzenia i implementacji.
Mogłoby się wydawać, że obecnie produkowane gry komputerowe są głównie rozrywką wizualną. Studia produkujące gry z roku na rok tworzą coraz lepiej wyglądające produkcje. Bardzo dużą jednak część odbioru gry przez konsumenta tj. gracza stanowi dźwięk. Niesamowicie szybki rozwój branży gier wideo spowodował zgromadzenie potężnych kapitałów dystrybutorów gier co przekłada się na ogromne budżety przeznaczone na produkcję. Produkcja udźwiękowienia do gier przestała być zajęciem niszowym i obecnie przyciąga najlepszych kompozytorów, również z innych branż, między innymi filmowej.
Ciągle rozwijająca się technologia pozwala na jeszcze ciekawszą i skuteczniejszą narrację w grach w sposób w jaki nie pozwalają na to filmy czy seriale.