Streszczenie:
Praca opisuje w jaki sposób pojawienie się fotografii wpłynęło na malarstwo, jakie dało możliwości i jak zmieniało się spojrzenie na to nowe medium na przestrzeni lat. Opisuję wydarzenia takie jak wykonania pierwszego zdjęcia w XIX wieku przez Josepha Nicéphora Niepce, wykorzystywanie dagerotypów przez Eugène Delacroix, czy pierwszą zbiorową wystawę w atelier Nadara. W XX wieku rozwinął się nurt hiperrealizmu wykorzystujący fotografię jako narzędzie a także figuratywny (czyli charakteryzujący się przedstawianiem przedmiotów i postaci w ich realnych kształtach) zwrot postrzegania świata. W pracy pokazuję również, że współcześni fotograficy tacy jak Mario Sorrenti, Yasumasa Morimura, Peter Lindbergh, czy Annie Leibovitz stworzyli nurt w fotografii polegający na naśladownictwie dzieł pędzla wielkich mistrzów, a taki zabieg dał bardzo interesujący efekt. W pracy skupiam się głównie na naśladowaniu przez nich malarstwa XIX i XX wieku, czyli doby popularyzowania się fotografii na świecie.