Repozytorium PJATK

Historyczny zarys teatru

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.author Przekopska, Katarzyna
dc.date.accessioned 2021-08-10T06:39:05Z
dc.date.available 2021-08-10T06:39:05Z
dc.date.issued 2021-08-10
dc.identifier.issn 2018/LIC/WIZ/55
dc.identifier.uri https://repin.pjwstk.edu.pl/xmlui/handle/186319/505
dc.description.abstract Tematem niniejszej pracy będzie teatr w Polsce i jego przekształcenia w czasach współczesnych. Bodźcem do jej napisania jest praktyczny projekt dyplomowy, którego temat wiąże się z twórczością poetycką Mirona Białoszewskiego. Białoszewski stworzył też teatr wpisując się swoimi działaniami w historię teatru polskiego, której zarys chciałabym tutaj przedstawić. W mojej pracy staram się udowodnić, iż teatr nie jest pojęciem jednoznacznym. Teatr to nie tylko scena, ale również aktorzy. Bez aktora nie można mówić o przedstawieniu. Wcześniej wspomniany prywatny teatr Mirona Białoszewskiego to Teatr Osobny, który współtworzyli z nim Ludwik Hering oraz Ludmiła Murawska. Była to swoista federacja przyjaźniących się artystów, która działała poza ukształtowanym systemem teatrów instytucjonalnych, przez co nie podlegała kontroli ani urzędniczej, ani cenzorskiej. Głównym celem Białoszewskiego była zabawa językiem, charakterystyczna dla nurtu poezji lingwistycznej; poezja lingwistyczna to niejako dziecko Białoszewskiego. pl_PL
dc.language.iso other pl_PL
dc.relation.ispartofseries ;Nr 4834
dc.subject teatr pl_PL
dc.subject Teatr Osobny pl_PL
dc.subject Komedia Rybałtowska pl_PL
dc.subject misteria pl_PL
dc.subject moralitety pl_PL
dc.title Historyczny zarys teatru pl_PL
dc.title.alternative Mylne Wzruszenia Mirona Białoszewskiego pl_PL
dc.type Thesis pl_PL


Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie

Nie ma plików powiązanych z tą pozycją.

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Szukaj


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto