Streszczenie:
Praca obejmuje temat ilustracji dziecięcej oraz przedstawia sposób, w jaki postrzega ją dziecko. Porusza również problemy z jakimi artysta musi się zmierzyć podczas tworzenia ilustracji.
Pierwszy rozdział poświęcony jest roli ilustracji. Poruszyłam też kwestię związku między tekstem, a obrazkiem.
W dalszej części opisałam oddziaływanie koloru oraz błędy łączenia barw. Opisane zostały badania Subesa dotyczące preferencji kolorystycznych u dzieci.
Kolejny rozdział skupia się na problemach jakie mogą pojawić się przy odbiorze ilustracji. Wytłumaczyłam dlaczego ważnym jest branie pod uwagę możliwości poznawczych dziecka oraz przybliżyłam pojęcie synkretyzmu. Następnie, opisałam badania Słońskiej ukazujące problemy z analizą ilustracji.
Rozdział czwarty skupia się na emocjonalności dzieci podczas oglądania ilustracji. Poruszone zostały aspekty pozytywnie wpływające na dzieci, jak i problem irradiacji uczuć.
Dalej opisałam zagadnienie kryterium realizmu. Na podstawie badań Słońskiej omówiłam upodobania dzieci względem kształtów i kolorów. Przybliżone zostało też pojęcie deformacji, jej kategorie i błędy podczas jej stosowania.